Het Portugese online platform voor fysieke boetieks Farfetch heeft 86 miljoen dollar (78 miljoen euro) aan groeigeld opgehaald. Het bedrijf wil daarmee verder internationaal uitbreiden en lokale websites openen in Duitsland, Spanje en Korea.
Naast deze lokale websites wil Farfetch, nu gewaardeerd op 1 miljard dollar, meer kantoren openen en stappen zetten in nieuwe markten als Japan en Australië. Ook heeft het plannen om te starten met same day delivery in ‘multiple global markets’, schrijft het bedrijf in een persbericht.
Nederlandse boetieks
Farfetch werd in 2008 opgericht door een Portugese ondernemer, die fysieke luxe boetieks online wilde helpen verkopen. Onder andere om te kunnen concurreren met grote internationale online spelers in designerartikelen. Op Farfetch.com zijn winkels uit dertig landen, waaronder Nederland, te vinden. Het bedrijf haalde tot nu toe, in verschillende rondes, 195 miljoen dollar aan groeigeld op.
Verzending
Farfetch meldt klanten uit 180 verschillende landen te ontvangen op zijn website. Express verzending (2-4 dagen) naar Nederlandse consumenten kost 13 euro. Ook kunnen artikelen gratis worden afgehaald en geretourneerd in de winkel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Boetiekshop Farfetch steekt groeigeld in nieuwe lokale websites
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.