Twinkle | Digital Commerce

EBay maakt wereld shoppable in mondiale campagne

2017-05-27
180101
  • 0:59
EBay heeft gisteren zijn eerste mondiale merkcampagne gelanceerd. Daarmee wil het online handelsplatform meer wereldwijde consumenten aan zich binden voor het holiday shopping season begint.

De clip ‘Shop The World’ toont hoe eBay de wereld shoppable maakt. Allerlei locaties en producten uit het dagelijks leven worden uitgelicht, om consumenten er vervolgens op te wijzen dat de artikelen op eBay verkrijgbaar zijn.

Speciaal voor merchants
Directeur van eBay Marketplaces, Devin Wenig, stuurde de campagne gisteren de lucht in middels een tweet. Hij geeft aan dat Shop The World speciaal ‘voor onze verkopers en merchant partners’ is gemaakt. ‘Wij investeren voor hen in ons merk’.

Nieuwe eBay
Diezelfde Wenig wordt per januari ceo van het ‘nieuwe eBay’. Het handelsplatform koppelt zijn betaaltak PayPal los, dat op eigen benen verder gaat onder leiding van Dan Schulman, nu nog executive van American Express. Minder dan 30 procent van PayPal’s betalingen vindt plaats via eBay, meldt Business Insider. PayPal is dus niet zo afhankelijk van zijn moederbedrijf als de huidige ceo John Donahoe in januari bij CNBC suggereerde.