Twinkle | Digital Commerce

Abo-commerce site JustFab opent fysieke winkel

2017-05-27
180101
  • 1:36

De Amerikaanse subscription commerce website JustFab heeft een stenen winkel geopend in Los Angeles. Het modebedrijf verkocht tot nu toe alleen online via shopabonnementen.

JustFab is pionier op het gebied van abo-commerce en biedt consumenten maandelijks een speciaal voor hen geselecteerd aanbod van kleding, schoenen en accessoires voor een standaard bedrag van 39,95 dollar.

Online shoppers kunnen ook losse producten op de site kopen zonder daarvoor lid te worden. Ze betalen dan een zogenaamde ‘premium prijs’ van 49 dollar tot 69 dollar per item. Dit wordt echter door minder dan 1 procent van de sitebezoekers gedaan, zegt JustFab CEO Adam Goldenberg.

VIP-behandeling
De offline winkel borduurt voort op de premium prijs. Klanten in de winkelstraat van Los Angeles betalen de premium prijs per artikel. JustFab hanteert voor bestaande members en nieuwe leden die zich in de stenen winkel aanmelden een VIP-prijs. Dit is dezelfde 39,95 dollar per item die ook online aan leden wordt gevraagd.

‘We hoorden van onze leden dat zij de producten die zij van onze stylisten krijgen aangeboden graag willen zien en passen voor zij ze kopen’, zegt Goldenberg. ‘Dit blijft een belangrijk onderdeel van de shopping experience voor hen. Met de nieuwe flagship store geven we de huidige VIP-leden en nieuwe klanten de kans om persoonlijk kennis te maken met ons merk.’

Mobiele app
Het personeel in de JustFab-winkel kan gebruik maken van een nieuwe mobiele applicatie om producten in het offline en online assortiment te vinden, wenslijstjes voor klanten te maken en verzoeken van consumenten te checken.

Omzet
JustFab verkocht volgens Internetretailer.com vorig jaar voor 100 miljoen dollar (74,7 miljoen euro) aan producten. Het bedrijf fuseerde eind augustus met de abo-commerce site ShoeDazzle. De twee bedrijven gaan nu samen verder als JustFab. JustFab hoopt in 2014 op een omzet van 400 miljoen dollar (298,8 miljoen euro) uit te komen. Het bedrijf maakte eind mei bekend onder andere naar Nederland te willen komen. Wanneer dat zal gebeuren is nog niet bekend.