Twinkle | Digital Commerce

Bax-shop.nl opent shop-in-shop en mobiele site

2017-05-27
180101

Bax-shop.nl is van 26 maart tot en met 7 april in de Amsterdamse en Rotterdamse Bijenkorf te vinden met een eigen Pioneer shop-in-shop. De online muziekwinkel levert zo een fysieke bijdrage aan de lentekortingsweek 'de Maffe Marathon' van het warenhuis.

Op Twitter kondigde Bax-shop.nl aan bezig te zijn met een ‘uitbreiding’,waarbij de muziekwinkel fans naar zijn Facebook-pagina leidde voor enkele hints. Daar werd gespeculeerd over een nieuwe, permanente fysieke vestiging in Utrecht. Gisteren kwam Bax-shop.nl met het, naar eigen zeggen, ‘verlossende woord’ over de Bijenkorf.

Eigen bemanning
In beide Bijenkorf-vestigingen komt een fysieke Bax-shop te staan gevuld met DJ-materialen van het merk Pioneer. De shop wordt bemand door eigen personeel. ‘De komende tijd wordt gekeken hoe de winkel gaat lopen’, zegt een woordvoerder van Bax-shop.nl tegen Twinkle. ‘Aan de hand daarvan wordt waarschijnlijk besloten of we de samenwerking met de Bijenkorf zullen voortzetten in andere kortingsweken.’

61 procent omzetgroei
Bax-shop.nl heeft een 1.600 vierkante meter grote fysieke vestiging in Goes, die in oktober vorig jaar zijn deuren opende. De woordvoerder kon niet vertellen of Bax-shop.nl naast de shop-in-shop ook plannen heeft om nog een permanente vestiging in Nederland te openen. De nummer 44 van de Twinkle100 zag zijn omzet vorig jaar met 61 procent stijgen, tot 31,4 miljoen euro.

Expansie en mobiele site
Het bedrijf verwacht de stevige groei het komende jaar te continueren, onder meer door een uitbreiding naar de Franse en Engelse markt. Daartoe heeft de online muziekwinkel begin dit jaar een Engelstalige en Franstalige webshop geopend. Gisteren werd in relatieve stilte een geoptimaliseerde mobiele site opgeleverd. Deze is volgens de woordvoerder sowieso beschikbaar voor iPhones en smartphones die draaien op Android.

Promotie Maffe Marathon online
De Bijenkorf gaat voor de promotie van zijn Maffe Marathon alleen nog gebruik maken van online advertenties en radiocommercials. 'Het laatste jaar zien wij dat de digitale media doorslaggevend zijn voor ons bereik', legt marketingdirecteur Robert Bohemen uit in een persverklaring. 'De nieuwe Bijenkorf app is binnen drie maanden ruim 200.000 keer gedownload, en op Facebook en andere sociale media-kanalen is de Bijenkorf een van de grootste merken. Onze webshop groeit explosief, zo ook het gebruik van tablets en smartphones.'