Twinkle | Digital Commerce

Mannelijke webshopper is de vrouwelijke niet

2017-05-27
265190
  • 1:06

Extrabux.com, een Amerikaanse site in coupons en cashback, verzamelde de afgelopen jaren een heleboel data over het online winkelgedrag van mannen en vrouwen. Het legde de gegevens naast elkaar om te kijken hoe mannen en vrouwen zich tot elkaar verhouden als online koper.

Extrabux.com bracht enkele bevindingen in beeld in een infographic. Te zien is onder meer dat mannen tussen hun 25e en 35e het meest besteden online, waar de piek bij vrouwen een periode eerder ligt. Vrouwen zouden vooral rond lunchtijd veel winkelen op het web. Hoewel ze per aankoop gemiddeld minder geld besteden, doen ze er wel langer over om een deal te sluiten. Waar de maandag de favoriete webwinkeldag is van mannen, zijn vrouwen vooral op donderdagen erg actief op het web. Mannen zijn geneigd online bestelde producten ongeveer net zo vaak te retourneren als vrouwen. Maar ze doen dat vervolgens wel sneller:



Sucharita Mulpuru reageert
Extrabux.nl vond e-commerce goeroe Sucharita Mulpuru, verbonden aan Forrester Research en keynote speaker tijdens de afgelopen Global E-commerce Summit, bereid om de bevindingen te helpen verklaren. U vindt haar commentaar op het weblog van Extrabux.com.