Twinkle | Digital Commerce

Conrad Benelux ontvangt Customer Oxygen Award

2017-05-27
19190
  • 2:21

Conrad Benelux is op de Social Commerce Summit in Londen onderscheiden met de Customer Oxygen Award, een beloning voor 'de fenomenale inzet van user generated content in de hele organisatie’, aldus organisator Bazaarvoice.

Bazaarvoice, dat begin dit jaar de Nederlandse markt betrad met zijn social commerce oplossingen, loofde in totaal zes prijzen uit op de conferentie die het vorige week zelf organiseerde. Conrad Benelux ging met de Customer Oxygen Award aan de haal, naast de prijs voor ‘Social Commerce Rockstar‘ op het oog de meest prestigieuze (alle winnaars hier).

User generated content
Uit het rapport van de jury: ‘Conrad is het beste voorbeeld van een merk dat user generated content gebruikt in alle facetten van de business, waaronder de klantenservice, merchandising en meer. Dit is een organisatie die customer oxygen ademt door de klant werkelijk centraal te stellen bij het maken van beslissingen.’

Verweven
Frank de Groot, managing director van (Bazaarvoice-klant) Conrad in de Benelux zegt over de winst: ‘We zeggen niet alleen wat we doen, maar doen vooral wat we zeggen. De klant centraal stellen is zo’n belangrijk onderdeel van ons beleid dat we dit door de gehele organisatie verweven hebben. Elke afdeling en elk persoon draagt er zijn steentje aan bij.’

Mancave
Wat Conrad, dat onlangs mannenblog Mancave opende en de 55e plek bezet in de Twinkle100, nou precies zo goed doet maken de persberichten van Bazaarvoice en Conrad niet duidelijk. Frank de Groot was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.

UPDATE:
Gevraagd naar de investeringen die hebben geleid tot de winst, laat marketing- & communicatiemanager Martijn Bier weten:

'In alles wat we doen staat de klant centraal. Dit is door het gehele bedrijf verweven. Klanten kunnen namelijk niet alleen hun mening geven over onze producten maar ook laten zien wat ze precies met de producten hebben gedaan. In ons reviews & ratings systeem van Bazaarvoice hebben we de optie opgenomen waarmee gebruikers hun video's of foto's achter kunnen laten. Hierdoor kan iemand die het product overweegt te kopen precies zien hoe het product zich in de praktijk houdt en wat er allemaal mee mogelijkis. Bovendien wordt alle informatie en feedback in deze reviews gebruikt om de producten en service te optimaliseren.'

Bier vervolgt:
'Daarnaast staan al onze social media kanalen open voor input van gebruikers. Daarbij moet gedacht worden aan Hyves, Facebook, Twitter, Youtube en ons blog Mancave. We moedigen iedereen aan om zijn content te delen met onze lezers- en gebruikersgroep. Dit werkt erg inspirerend voor anderen, je kunt namelijk letterlijk alle kanten op met onze producten. Op YouTube is bijvoorbeeld te zien wat men van wat simpele componenten kan maken. Klanten die dergelijke bijzondere constructies maken, benaderen we om er een (vervolg)artikel of videoverslag van hun creatie te laten maken en weer te delen met anderen via de sociale kanalen.'

In Twinkle nummer 9, die eind dit jaar verschijnt, vindt u veel aandacht voor social commerce en de visie van Bazaarvoice daarop.