Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf geeft 'dwaze producten' weg via Twitter

2017-05-27
180101
  • 1:17

'Re-tweet en Win!' Dat is de laagdrempelige Twitter-actie die de Bijenkorf heeft opgetuigd in de aanloop naar de Drie Dwaze Dagen. Wie een aanbieding onder de aandacht brengt bij zijn volgers op Twitter, maakt kans op dagprijzen die het warenhuis weggeeft.

De Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, de meest besproken van alle sales die Nederlandse retailketens jaarlijks optuigen, vinden dit jaar plaats van donderdag 30 september tot en met zaterdag 2 oktober. Tot die dag geeft de warenhuisketen dagelijks artikelen weg aan Twitteraars.

De Bijenkorf kondigde de actie vanochtend als volgt aan op zijn Twitter-account:



Niet lang daarna volgde de eerste aanbieding:



De Dwaze Rij
Meer dan in voorgaande edities maakt de Bijenkorf in de aanloop naar zijn Dwaze Dagen dit jaar gebruik van de specifieke eigenschappen van het online-kanaal. Zo heeft het warenhuis De Dwaze Rij geïntroduceerd, waarin liefhebbers van de uitverkoopactie plaats kunnen nemen.

Door voor te dringen, mensen voor zich in de rij uit te dagen en virtueel te dobbelen, kunnen wachtenden sprongen voorwaarts maken. Specifieke plekken in de digitale wachtrij geven recht op prijzen. Op het moment van schrijven hebben al bijna tienduizend mensen zich aangesloten.

Digitale stormloop
De Drie Dwaze Dagen vinden dit jaar voor de tweede keer ook online plaats. Vorig jaar konden de servers van het warenhuis de digitale stormloop niet altijd even goed aan.