Twinkle | Digital Commerce

‘Multichannel retailers investeren in redesign website’

2017-10-04
180101
  • 1:12

Twee op de drie Amerikaanse multichannel-retailers hebben dit jaar een opfrisbeurt voor hun webshop in petto. Social media-tools en videotoepassingen prijken het vaakst op de verlanglijstjes van winkeliers, die nog nauwelijks mobiel actief zijn.

Dat blijkt uit de Outlook 2010: E-commerce van Multichannel Merchant. Het rapport over de gedragingen en verwachtingen van online-retailers werd onlangs gepubliceerd en verleidde eMarketer tot een artikel met de kop ‘Multichannel retailers upgrade, but not to mobile’.

Van de kleine zeshonderd online-retailers die een vragenlijst van Multichannel Merchant invulden, zei tweederde (66,4 procent) afgelopen februari met een redesign te zullen komen in de twaalf maanden die volgden. De voornaamste argumenten die daarvoor werden aangedragen zijn het opfrissen van het uiterlijk van de site, het vergroten van de vindbaarheid in zoekmachines en het verbeteren van de navigatie, zo blijkt uit onderstaand staafdiagram.

Behalve de waaromvraag stelde Multichannel Merchant ook de vraag wat er dan zoal veranderd zou moeten worden aan de sites. Dat leverde de volgende resultaten op:

In het onderzoek is niet gevraagd naar de verwachte investeringen van retailers in het mobiele kanaal, hoewel eMarketer anders doet voorkomen. Wel vroeg Mutlichannel Merchant naar de stand van zaken rond mobiel, waaruit bleek dat vier op de vijf respondenten het kanaal (in februari althans) nog helemaal onbenut lieten.

U kunt de hele Outlook 2010 van Multichannel Merchant via deze link downloaden (pdf).