Twinkle | Digital Commerce

Online beddenjacht eindigt bij IKEA en Hästens

2017-11-08
170130
  • 0:49

Consumenten die op zoek zijn naar een nieuw bed, weten vooral de websites van IKEA en Hästens te vinden. Bij de Web Performance Scan van onderzoeksbureau WUA! kwam naar voren dat 15 procent van de respondenten bij deze websites uitkwamen.

In totaal werden 96 verschillende websites bezocht, waarbij IKEA vooral goed scoorde dankzij een relatief goede vindbaarheid, aangevuld door een betrouwbaar imago. Hästens.nl liet juist een positieve beleving en indruk achter, maar was online lastiger vindbaar dan de Zweedse woonketen.

Ondanks de naamsbekendheid wist Beter Bed geen hoge ogen te gooien; 50 procent van de respondenten haakte zelfs direct af op de website. De andere helft gaf Beter Bed nog het voordeel van de twijfel, maar bespeurde vooral een tekortkoming qua informatiewaarde en vormgeving.

De belangrijkste resultaten van de Web Performace Scan kun je hieronder bekijken: