Twinkle | Digital Commerce

Prijsvergelijk.nl start met kortingscodes

2017-05-27
169130
  • [nieuws]
  • 1:27

Prijsvergelijk.nl is begonnen met het verstrekken van kortingscodes op zijn vergelijkingssite. Behalve generieke codes van affiliatenetwerken wil de site ook exclusieve kortingen bij webwinkels gaan aanbieden.

Marketingmanager Pim Megens hoopt bezoekers langer aan Prijsvergelijk.nl te binden: We willen klanten niet wegsturen om op zoek te gaan naarcodes, maar hen juist binnen boord houden. Dat hopen we op deze manier voor elkaar te krijgen.

Bol.com
Megens zegt geen andere voorbeelden te kennen van vergelijkingssites die kortingscodes aanbieden. Prijsvergelijk.nl testte de codes samen met Bol.com. Megens: We hebben toen niet alleen gekeken naar kortingscodes, maar ook naar codes die recht geven op gratis verzending. Dat pakte goed uit.

Medion
Op dit moment biedt Prijsvergelijk.nlcodesaan die recht geven op korting in de webwinkel van computerfabrikant Medion. Megens zegt dat het aantal webwinkels spoedig zal worden uitgebreid: Dat zullen we doen door exclusieve codes te ontwikkelen met webwinkeliers. Het voordeel voor de adverteerder is dat ze precies kunnen zien wat het effect is. Daarnaast willen we generieke codes gaan gebruiken die affiliatenetwerken aanbieden.

Normale prijs
Prijsvergelijk.nlzal het financile voordeel dat de codes kunnen opleveren, niet aftrekken van de normale prijs in zijn vergelijkingen.Medionshop.nlkomt dus niet goedkoper uit de bus met code, dan zonder. Megens legt uit: In dit geval komt dat omdat de korting pas geldt als voor minimaal honderd euro wordt besteed. Ik denk sowieso dat codes te divers zijn om ze klakkeloos te verrekenen in de prijs van een product.

Groeiend gebruik
Naarmate het aanbod van codes op Prijsvergelijk toeneemt, zullen ze duidelijker op de site worden gecommuniceerd, belooft Megens. Hij speelt in op het groeiende gebruik van kortingscodes over de hele linie. Zo zag Bol.com zijn omzet via kortingssites in vijf maanden tijd met 52 procenttoenemen,aldus Ralph Remkes van de online-mediawinkel tijdens de Affiliate Dag.