Van de vijfhonderdgrootste online-retailers in de Verenigde Staten heeft 5 procent een mobiele site ontwikkeld. Over vijf jaar zal bijna de helft een mobiele shop in de lucht houden.
Dat voorspelt het Amerikaanse adviesbureau Acquity Group, dat de bedrijvenuit Internet Retailers Top 500 Guide onder de loep nam inzijn Mobile Commerce Audit. Van hen heeft 4 procent een speciale mobiele site ontwikkeld, terwijl nog eens 1 procent zijnshop heeft geoptimaliseerd voor iPhone-bezitters.
Trends
Volgens projectmanager Adam Boysen van Acquity Group zal over vijf jaar tegen de 50 procent van alle online-retailers uit de top-500 een mobiele site hebben: Alle trends wijzen in die richting. Mensen zijn steeds meer on the move, de verkoop van smartphones zit in de lift en de kennis over mobiel browsen neemt enorm toe. Mobiele retail staat aan de vooravond van grote groei.
Warenhuizen voorop
Volgens Boysen zullen spelers met het breedste aanbod, zoals (online-)warenhuizen, voorop lopen in het omarmen van mobiele winkeltoepassingen.Zij zijn nu al sterk vertegenwoordigd bij de online-retailers met een m-commerce site.
Best-in-class companies
Na het uitbrengen van zijn Mobile Commerce Audit heeftAcquity Groupveertien 'best-in-class companies' benoemd op het gebied van m-commerce. Het zijnTarget, Sears, Dell, HP, Amazon, Playboy, Nike, Napster, 1-800-Flowers, Overstock, Disney en de sport-portalsMLB, NFL enNHL.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
5 procent grootste e-tailers VS heeft m-commerce site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.