Twinkle | Digital Commerce

20 procent Twinkle100 gebruikt geauthenticeerde e-mail

2017-08-04
170130
  • 1:01

Een op de vijf bedrijven uit de Twinkle100 maakt gebruik van e-mail authenticatie op tenminste één van hun domeinen. In Amerika doen 69 van de honderd grootste online-retailers dat.

Dat blijkt uit een inventarisatie van Reputy, dat gister als lid aanwezig was bij de town hall meeting van de Online Trust Alliance (OTA) in het Amsterdamse Hotel Krasnapolsky. Het vijfde van de twaalf Online Trust Pinciples die de OTA ter discussie voorlegde luidt als volgt:

'Implement email authentication across all corporate and product domains, including those not used for email yet recognizable to the consumer. Senders and domain holders must implement production Sender Policy Framework (SPF) / SenderID (SIDF) records and/or Domain Keys Identified Mail (DKIM) signatures.'

Het verzenden van geauthenticeerde e-mail is niet verplicht, maar wel aan te raden, aldus Kim Verkooij van Reputy: 'Het voordeel is dat je mails niet zullen worden aangemerkt als spam en dat een ander je domein niet kan misbruiken door mails uit jouw merknaam te versturen. In Amerika speelde het deliverability issue eerder dan hier, waardoor daar eerder authenticatietechnieken zijn ontwikkeld en omarmd. Maar internet service providers zullen ook in nederland steeds kritischer worden bij het afleveren van e-mails zonder authenticatie.'