Twinkle | Digital Commerce

Pixmania start pr-offensief in Nederland

2017-08-03
173130
  • 1:11

'Pixmania gaat strijd aan met Bol.com' is de kop van een persbericht dat pr-bureau Lubbers & De Jong vandaag rondstuurt. De Franse online-retailreus zit vol ambitie en zet opnieuw hoog in.

Begin vorig jaar riep directeur Jean-Emile Rosenblum dat in 2008 de deuren zouden openen van een eerste fysieke winkel in Nederland. Daarop is het echter nog steeds wachten.

'Amazon verslaan'
In Twinkle maakten Jean-Emile en broer Steve er vorig voorjaar geen geheim van Amazon te willen verslaan. Twinkle's Mysteryshopper oordeelde destijds dat 'heel wat kritiek is te leveren' op Pixmania.nl.

Prijswapen
Nu roept het online-warenhuis (6 miljoenen klanten in 26 landen) dat het de strijd aangaat met Bol.com (2,2 miljoen klanten in Nederland). Prijs geldt daarbij als belangrijkste wapen. Uit het persbericht van vandaag: 'De garantie van een snelle en stipte levering - 24 tot 48 uur - is een ander argument waarbij het bedrijf de markt tegemoet treedt. Om deze belofte waar te kunnen maken heeft Pixmania standaard 700.000 producten op voorraad.'

'Forse uitdaging'

Pixmania heeft pr-bureau Lubbers & De Jong ingeschakeld om de naamsbekendheid en het marktaandeel in Nederland te vergroten. Bureaudirecteur Peter Keijzer over die klus:

 'Het is een forse uitdaging om marktaandeel van gevestigde namen als Bol.com af te snoepen, aan de andere kant is het ook zo dat Pixmania dezelfde producten levert en een vergelijkbare dienstverlening biedt tegen fors lagere prijzen. Er zijn dus wel volop kansen voor Pixmania om ook in Nederland een grote speler te worden. En wij gaan ze daarbij helpen.'