Twinkle | Digital Commerce

'2009 wordt zwaar jaar voor e-mailmarketing'

2017-05-27
  • 0:53

In de onlangs verschenen 2009 Marketing Almanac doet het Amerikaanse ExactTarget vijf voorspellingen over e-mailmarketing in 2009. Hoofdconclusie is dat legaal gebruik van het marketinginstrument steeds minder zal opleveren.

Volgens ExactTarget zullen parameters als open rates, doorklikratio's en conversieratio's in 2009 lager liggen dan in voorgaande jaren. Dat komt vooral door het groeiende aantal e-mailberichten dat illegale partijen de deur uit doen. Die ontwikkeling wordt toegeschreven aan de wanhoop van marketeers die het door de kredietcrisis met minder geld moeten doen. Het wekt geen verwondering dat de verleiding ook voor goedwillende marketeers steeds groter zal worden zich te bedienen van de goedkope spam waar de concurrentie mee strooit, zeker als legaliteit niet lijkt te lonen.

Net als de voornoemde voorspelling dat mailboxen komend jaar zullen uitpuilen van gewenste en ongewenste boodschappen, zijn ook de vier andere ontwikkelingen in de 2009 Marketing Almanac voorzien van kansen en bedreigingen, do's en don't.

U kunt de interessante en hier en daar vermakelijke Alamanc van ExactTarget hier downloaden.