Twinkle | Digital Commerce

Google wil vooral fysiek winkelbezoek bevorderen

2017-11-08
171130
  • 0:54

Volgens John McAteer, industry director of retail bij Google, is het voor de zoekmachinegigant van cruciaal belang om de loop naar fysieke winkels te blijven bevorderen. Google zal retailers zelf niet oproepen de focus naar online te verleggen.

'Als je kijkt naar een willekeurige retailer' zegt McAteer tegen eMarketer, 'dan zie je dat 92 procent van de omzet nog altijd wordt geboekt in fysieke winkels. Het is dus het belangrijkst om mensen naar die winkels te trekken.'

Slimme retailers
Google verwacht wel dat retailers meer en meer gebruik zullen maken van zoekmachinemarketing om dat voor elkaar te krijgen. McAteer: 'In de komende twaalf maanden zullen we zien dat een groot aantal retailers zich gaat bezighouden met de vraag hoe hun online-marketinginspanningen bijdragen aan de verkopen in hun winkels. Daarmee zal er op een andere manier worden aangekeken tegen het return on investement van internetinvesteringen. Slimme retailers die dat snel doorhebben, zullen hun marketingdollars waarschijnlijk verschuiven naar online.'