Jessops heeft een nieuwe tool aan zijn website toegevoegd die productselectie moet vergemakkelijken. Door gebruik te maken van AnswerOil denkt de grootste Britse retailer op het gebied van fotografie de conversie te kunnen verhogen.
AnswerOil (demo) is een gepatenteerde technologie die is ontwikkeld door het Amerikaanse PrismaStar. Het grootste verschil met gangbare filter search, is dat gebruikers ieder zoekcriterium een bepaalde importantie kunnen meegeven door simpelweg te schuiven met zogeheten priority sliders. Bij iedere stand van de verschillende schuifbalkjes, komt realtime het bijpassende aanbod in beeld.
Jessops denkt bezoekers voortaan een betere winkelbeleving te kunnen bieden. Hoofd marketing Karen Lamerick: 'We hebben er veel vertrouwen in dat de verkoopconversie met AnswerOil zal toenemen en dat de tool onze agressieve marketingstrategie nieuw leven zal inblazen.'
Bron: Internetretailing.com
Ik heb vorig jaar het genoegen gehad om in het development centre in Podebrady (30 km buiten Praag) de eerste live demo van dit product te mogen aanschouwen.
Op http://www.hotelselector.cz/ staat een integratie van answeroil voor het zoeken en vinden van hotels.
Overigens zit er nog een leuke gepatenteerde techniek van deze club enthousiastelingen aan te komen.
Vooralsnog vind ik het alleen wel jammer dat er alleen flash integraties gemaakt worden.