Twinkle | Digital Commerce

Britse webshoppers bewust van veiligheidsrisico's

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:54

Padlock Paypoint.netSlechts twee op de honderd webshoppers in het Verenigd Koninkrijk doen een online betaling zonder enige vorm van veiligheidscontrole. De populairste check alvorens te bestellen, is te kijken of er een padlock (slotje) verschijnt onderaan een webpagina.


Dat blijkt uit onderzoek van het Britse PayPoint.net, waarover Retail Bulletin publiceert. Volgens het bedrijf, dat online betalingen faciliteert, zijn de Britten zich steeds beter bewust van de veiligheidsrisico's op het internet. Bij de controle gaan ze vooral af op de aanwezigheid van respectievelijk:
• Het slotje in de browser (88%)
• Aanwezigheid van Britse contactgegevens (85%)
• Aanwezigheid van een duidelijk restitutie- en retourbeleid (85%)
• Logo's van gereputeerde payment providers (82%)
• Testimonials van klanten (54%)
• Het Internet Shopping Is Safe logo van IMRG (50%)







Verder komt uit het onderzoek naar voren dat internetkopers minder oplettend zijn wanneer ze te maken hebben met een website die heel mooi of heel gebruiksvriendelijk is. Oplichters zouden inspelen op deze vetrouwen wekkende factoren.