Twinkle | Digital Commerce

'Consument moet niets hebben van mobiel betalen'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:04

Mobiel internetDe drempel om met de mobiele telefoon te bankieren of betalingen te verrichten is nog groot. Zeker zeven op de tien consumenten vinden het mobieltje te onveilig om het te gebruiken voor kleine betalingen.

Minder dan 10 procent van de consumenten heeft vertrouwen in de beveiligde mobiele transactie met een telecomprovider of webwinkel. Dat blijkt uit een onderzoek onder dertienduizend mensen in veertien verschillende landen door it-bedrijf Unisys.

Ruim de helft van de ondervraagden (59 procent) heeft onvoldoende vertrouwen in de beveiliging van de mobiele verbinding. De Fransen zijn het meest huiverig voor bankieren via hun gsm: 86 procent zegt dat niet te vertrouwen.

In Duitsland zijn mobiele financiële diensten nog het populairst. Daar zegt 21 procent van de ondervraagden zijn mobieltje of pda voor transacties te gebruiken.

Volgens Rene Head van Unisys is de sector er kennelijk nog niet in geslaagd consumenten te overtuigen van de veiligheid, schrijft NU.nl. "Er kan veel geld worden verdiend met mobiele betalingen, maar alleen wanneer consumenten geloven dat de transactie net zo veilig is als de vrijheid van het gebruik van mobiele apparatuur", aldus Head.

Head denkt dat banken met telecombedrijven moeten samenwerken om gebruikers voor te lichten over de beveiliging van mobiele betaaldiensten.


 


Gerelateerde artikelen: