Ronald Jansen van De Vos & Jansen Marktonderzoek introduceerde vandaag tijdens de E-mail Marketing Conferentie de Nationale E-mail Benchmark. Met de e-mailmarketing benchmark kunnen op anonieme basis e-mailmarketing resultaten vergeleken worden met die van andere spelers binnen de markt.
De e-benchmark moet antwoord geven op vragen als: Hoe verhoudt uw click-trough-rate zich tot uw collega's? Personaliseert u uw e-mailings meer of minder dan andere spelers? Hoe hoog zijn de kosten die u per mailing maakt in vergelijking met uw conculega's? De Benchmark wordt 1 tot 2 maal per jaar geactualiseerd.
Uit onderzoek dat in augustus werd gehouden, blijkt dat meer dan 80 procent van de respondenten geen idee heeft van de prestaties ten opzichte van anderen. Dit gegeven vormde mede de aanleiding voor de benchmark. In het komende nummer van Twinkle (7-2007) worden de uitkomsten van dit onderzoek gepresenteerd.
De benchmark is een initiatief van Marc Borgers, Herbert Haaij, De Vos & Jansen en Twinkle en wordt ondersteund door EMMA, DDMA, IAB en Thuiswinkel.org. Een adviescommissie geeft advies over het onderzoek en houdt toezicht op de uitvoering.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-mailmarketing benchmark gelanceerd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.