Internetgebruikers spenderen online de meeste tijd aan content, en niet aan communicatie of e-commerce. Bijna de helft van de tijd die online wordt doorgebracht is op contentsites. Dit is een toename van 37 procent te opzichte van vier jaar geleden, en bijna evenveel tijd als aan communicatie en shoppingssites bij elkaar. Dat blijkt uit de Internet Activity Indes (IAI) die iedere vier jaar door de Online Publishers Association (OPA) wordt opgesteld, bericht MarketingCharts.
De IAI is een maandelijks overzicht van de tijd die internetgebruikers doorbrachten aan e-commerce, communicatie, content en search en wordt uitgevoerd door Nielsen/NetRatings. Volgens OPA's IAI werd in 2003 46 procent van de tijd van consumenten online aan communicatie besteed. Maar sindsdien is dit 'dramatisch gewijzigd', laat OPA weten. Consumenten spenderen nu 47 procent van hun tijd aan content, in vergelijking met 34 procent vier jaar geleden. De tijd die op contentsites wordt doorgebracht is het meeste toegenomen, namelijk met 37 procent, op de voet gevolgd door search, met een toename van 35 procent. Desalniettemin is de totale tijd die aan search wordt besteed relatief laag, 5 procent van de totale tijd die online wordt doorgebracht wordt aan search besteed. OPA concludeert dat de rol van internet de afgelopen vier jaar is verschoven van communicatie- naar contentkanaal.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Van communicatie naar contentkanaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.