Twinkle | Digital Commerce

Uitgaven bij combinatie DM en online ads hoger

2017-05-26
170108
  • [nieuws]
  • 1:22

Door digitale reclamecampagnes te integreren met direct mailcampagnes kan het bedrag dat een consument gemiddeld besteedt met 25 procent toenemen. Dat zegt Royal Mail na onderzoek. Shoppers die de voorkeur geven aan zowel direct mail als online advertising geven gemiddeld 105 pond, zo'n 155 euro uit aan goederen en diensten na het zien van een combinatie van deze twee campagnes. Dat is 19 pond, 28 euro meer dan degenen die alleen en online advertentie hebben gezien, en 34 pond - ruim 50 euro- meer dan shoppers die alleen direct mail-uittingen zagen.

Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Quadrangle, bekeek ook het e-mailgebruik van consumenten. Daaruit blijkt dat 69 procent het gevoel heeft dat e-mail het beste gebruikt kan worden als ondersteundend kanaal om post te ontvangen. Zes op de tien wil eerst via post benaderd worden, en daarna via e-mail. Meer dan de helft van de respondenten denkt dan DM een betere indruk van een bedrijf geeft dan e-mail. 80 procent zegt dat e-mail de beste manier is om korte boodschappen te communiceren, en 66 procent geeft de voorkeur aan gedetailleerde informatie via direct mail. Daarnaast zegt 69 procentb belangrijke of gevoelige boodschappen liever per post te ontvangen. Tot slot wil 71 procent vouchers, brochures of catalogi liever via de post ontvangen.