Twinkle | Digital Commerce

Prijsinformatie alleen niet bepalend voor aankoop

2017-05-26
368250
  • [nieuws]
  • 1:02

Prijsinformatie over producten alleen is niet genoeg voor bezoekers en fabrikanten, blijkt uit de zoekresultaten van vergelijkingssite Kieskeurig. Prijs- en productinformatie worden het meest bekeken, maar bezoekers blijven het langst stilstaan bij de recensies.

Alleen de prijs is niet genoeg informatie voor de vergelijkende internetter. Aan de hand van aanvragen van bezoekers, fabrikanten en winkels voegt Kieskeurig extra gegevens aan productbeschrijvingen toe. Ook houdt het het zoekgedrag binnen de site in de gaten. Op basis van populaire zoektermen wordt vervolgens bepaald welke producten meer specificaties vereisen. Gemiddeld worden er per week zo'n 500 tot 600 producten met 'verrijkte' informatie toegevoegd.

Kieskeurig verwacht ook in de komende maanden een verdere en versnelde groei, omdat veel fabrikanten voor de feestdagen nieuwe productlijnen en -types op de markt brengen. De productinformatie op Kieskeurig.nl wordt door een team van productexperts geplaatst en onderhouden.

Sinds de start van de website in 1999, vormen elektronische apparaten een belangrijk deel van de te vergelijken producten. De eerste producten op Kieskeurig waren wasmachines, koelkasten en televisies. Tegenwoordig zijn naast mobiele telefoons, de lcd-televisies en digitale camera's de snelstgroeiende productgroepen.

Dagelijks bezoeken ongeveer 140.000 mensen de vergelijkingssite, die gemiddeld dertien pagina's bekijken.