Twinkle | Digital Commerce

Toename internetgebruik en -uitgaven jongeren

2017-05-26
368250
  • [nieuws]
  • 1:08

Jongeren vinden de pc belangrijker dan televisie, dat schrijft eMarketer naar aanleiding van het onderzoek van Packaged Facts. Het Amerikaanse onderzoek voorspelt dat jongeren in 2011 208,7 miljard dollar uitgeven. Dat is aanzienlijk meer dan de 189,7 miljard dat in 2006 uitgegeven werd. Het onderzoek heeft ook gegevens van Simmons Market Research Bureau gebruikt, waaruit blijkt dat meer dan een kwart van alle tieners in de afgelopen drie maanden online iets kocht.

Ondanks het feit dat het aantal jongeren in de Verenigde Staten in 2011 met 3 procent daalt, zal het bedrag wat 12- tot 17-jarigen uitgeven dus stijgen. Ook het bedrag dat ouders aan deze groep uitgeven zal toenemen, voorspelt Packaged Facts.

Meer dan de helft van de respondenten zegt dat internet de manier waarop de vrije tijd besteed wordt heeft veranderd. Bijna eenderde geeft aan dat internet de belangrijkste bron van entertainment is. Onderzoek van Software Alliance eb Harris Interactive (maart 2007) onderschrijft de waarde die jongeren aan het kanaal toekennen. Daaruit kwam naar voren dat 41 procent van de tieners de computer als meest belangrijke elektronisch apparaat beschouwd. Televisie werd door slechts 8 procent genoemd.