Online shoppers nemen langer de tijd om tot een aankoop over te gaan. Werd in 2005 een beslissing in ongeveer 19 uur genomen, nu is dit gestegen tot 34 uur en 19 minuten. Dat blijkt uit een onderzoeksrapport van ScanAlert, dat volgende week verschijnt.
Het onderzoek is gebasseerd op het bezoek van 128 miljoen mensen op 470 websites. De stijging wordt met name veroorzaakt door de enorme toename van het aantal webwinkels,schrijven de onderzoekers. Dat betekent dat er veel meer tijd online wordt besteed aan uitgebreid vergelijkend onderzoek. Maar nu de nieuwigheid van het online shoppen er voor velen vanaf raakt, zorgen ook andere elementen ervoor dat een online aankoop steeds meer tijd in beslag neemt.
Consumenten voelen zich tegenwoordig bijvoorbeeld meer op hun gemak met virtuele winkelwagentjes en deze winkelwagentjes worden ook steeds geavanceerder. Deze combinatie maakt dat steeds meer consumenten producten in een winkelwagentje stoppen wanneer ze eigenlijk te weinig tijd hebben. Ze vertrouwen erop dat de items in het winkelwagentje blijven tot ze de tijd hebben om de bestelling af te ronden.
Met andere woorden, een bezoek gevolgd door enkele dagen afwezigheid hoeft niet te betekenen dat de potentiële koper naar de concurrent is gegaan. 'Retailers moeten winkelwagentjes zien als een gemakkelijke shopping tool, en shoppers aanmoedigen hun gevonden producten erin te bewaren tot een volgend bezoek. Natuurlijk moeten webwinkeliers hiertoe wel samenwerken met de ontwikkelaars van deze functionaliteiten', meldt het rapport. En er zijn meer mogelijkheden om deze manier van shoppen te stimuleren. Bijvoorbeeld door zoekopdrachten te bewaren, zodat consumenten hun zoektocht bij terugkomst weer op kunnen pikken.
Uit andere onderzoeken blijkt dat consumenten ook steeds duurdere producten online kopen. Een ander teken waaruit blijkt dat consumenten steeds meer vertrouwd raken met online aankopen doen. Het is dan ook niet verrassend dat consumenten ook meer tijd nemen om te overleggen, te zien of ze wellicht nog korting kunnen regelen of te wachten op de uitverkoop, wanneer ze een dure online aankoop overwegen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online shopper neemt langer de tijd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.