Twinkle | Digital Commerce

Fotolog sluit overeenkomst met Google

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:10

FotologFotolog.com en Google gaan een meerjarige overeenkomst aan. Google gaat de komende drie jaar exclusief de zoekwoordgerichte advertentietechnologie leveren voor het groeiende internationale netwerk van Fotolog. Fotolog werd opgericht in 2002 en is een fotoblogsite met een groot publiek in Europa en Latijns Amerika. Met meer dan 15 miljoen unieke gebruikers is Fotolog het op twee na grootste sociale netwerk op internet (qua verkeer) en staat het bedrijf op de twintigste plaats van de Alexa lijst van 's werelds drukst bezochte websites.       

Maandelijks heeft Fotolog 3,5 miljard pageviews. Daarmee staat het op de twintigste plaats in Comscore's pageview-overzicht van mei. Daarnaast meldt de site de mijlpaal van 10 miljoen geregistreerde gebruikers bijna bereikt heeft. Opmerkelijk, want nog geen twee maanden geleden waren er nog acht miljoen geregistreerden. De site groeit erg snel. In het eerste halfjaar van 2007 verwelkomde de site meer dan vier miljoen nieuwe gebruikers. 'Dit heeft Fotolog op een schaal gebracht waar we Google's eersteklas zoekfunctionaliteit kunnen toevoegen en het targeted advertising platform kunnen integreren', aldus CEO John Borthwick.   

Op Fotolog kunnen gebruikers zoeken naar foto's, blogs en online communities. Ook kunnen ze via de site op het web zoeken. Financiële gegevens rondom de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.