Twinkle | Digital Commerce

Online wereld is ongeduldig

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:27

haastUit onderzoek van Packet Exchange bleek dat 70 procent van de surfers niet langer dan 10 seconden wil wachten voordat een pagina geladen is. Online consumenten zijn actief, maar druk, schrijft Internet Retailing daarom. Hoe kun je deze drukke consument het beste bereiken? En hoe kun je tegemoet komen aan de online verwachtingen van deze consumenten?

Ian Davis, director OnDemand bij ATG zegt dat de consument, net als bijen, van de ene naar de andere bloem fladdert. 'Consumenten zijn niet gewend te wachten. Ze willen snel iets uitzoeken en er dan weer vandoor gaan', is zijn opvatting. 'Dus zelfs als je website eruitziet als de mooiste bloem uit het veld, betekent dat niet dat het per definitie een populaire site is. Hij kan dan nog altijd moeilijk toegankelijk zijn.' Voor webdevelopers betekent dit dat een site er mooi uit moet zien, maar niet ten koste van de functionaliteit.

Fysieke winkels liggen achter op internetgebied, zegt Davis. Webwinkeliers kunnen hiervan profiteren. 'Traditionele retailers zoeken nog naar manieren om online te concurreren. Zij moeten zich realiseren dat de offline klant een andere is dan de online klant. Dus ze hebben ook niet dezelfde behoeften. Online zijn we veel ongeduldiger. In de winkel sluiten we netjes achter in de rij aan, maar daartoe zijn we online niet toe bereid. Tegelijkertijd kun je in de winkel iets kopen, en heb je gelijk een goed idee wat je gekocht hebt. Ook een verschil met online.'  

Volgens Davis moeten retailers zich realiseren hoe belangrijk personalisatie online is, en tegelijkertijd een balans vinden met snelle en effectieve service. Want, zo zegt hij, 'de online wereld is geen geduldige wereld.'