Dell stapt ook in de offline verkopen. Volgende maand start Wal-Mart met de directe verkoop van computers van Dell in meer dan 3.500 winkels van Wal-Mart en Sam's Club in de Verenigde Staten, Canada en Puerto Rico.
Al geruime tijd zoekt de retailer naar manieren om de koppositie op het gebied van pc-verkopen terug te winnen. Begin dit jaar schoot HP het bedrijf voorbij. Tegelijkertijd kan Wal-Mart het voornemen om meer elektronicamerken te bieden op deze wijze invullen. Voor Dell is het een belangrijke wijziging in de verkoopstrategie, omdat het lange tijd bijna alleen via Dell.com en de catalogus verkocht. Daarnaast had het enkele kleine kiosk-achtigeverkooppunten in winkelcentra.
De omzet van Dell nam het afgelopen jaar met 5 procent af. Daarom moest actie worden ondernomen, zo gaf directeur Michael Dell bij de presentatie van de cijfers over 2006 eerder dit jaar al aan. Hij sloot niet uit dat het bedrijf ook offline zou gaan verkopen, en met de samenwerking met Wal-Mart is dit nu een feit.
Met de verkoop via dit nieuwe kanaal wordt het voor Dell gecompliceerder om goede klantenservice te behouden, zeggen analisten. Terwijl Dell op dit gebied de afgelopen jaren al veel kritiek kreeg. Daar ligt dus een grote uitdaging.
Dell krijgt aparte verkoopzuilen in de winkels. Daarnaast zal Dell een selectie van zijn producten aanbieden via SamsClub.com. Vooralsnog verkoopt Dell niet via Walmart.com, meldt een woordvoerder van Wal-Mart.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dell stapt in offline verkoop via Wal-Mart
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.