Maandag 15 februari 2016

1537 keer gelezenNu reageren

De mooiste tijd

Gastblogger

De mooiste tijd

Mark Roex van JOG Group vroeg zich in zijn column in Twinkle af hoe je meerwaarde kunt halen uit diverse klantcontactmomenten, bij een organisatie met veel verschillende bedrijfsonderdelen. Het antwoord komt van Robin Korst, online marketeer bij Libéma.
 
Door: Robin Korst

 
Libéma is één van de grootste leisure concerns van Nederland. Met 24 locaties, verdeeld over drie divisies (Attractieparken, Vakantieparken en Beurzen & Evenementen) ontvangt het jaarlijks ruim 5 miljoen bezoekers. Libéma heeft als doel zijn gasten ‘de mooiste tijd’ te laten beleven. Locaties onder de vlag van Libéma zijn onder meer Safaripark Beekse Bergen, Luchtvaart-Themapark Aviodrome, Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, Omnisport Apeldoorn en Vakantiepark Dierenbos. Dankzij deze diversiteit aan locaties biedt het een schat aan mogelijkheden voor zowel gezinnen als de zakelijke markt.

Gezien het grote aantal bezoekers zijn we na gaan denken over een manier om meerwaarde te bieden aan onze gasten én organisatoren van evenementen op onze locaties. Gasten van Safaripark Beekse Bergen zijn mogelijk ook geïnteresseerd in een bezoek aan Luchtvaart-Themapark Aviodrome of een concert van K3 in de Brabanthallen. Bezoekers van zakelijke congressen daarentegen hebben wellicht ook belangstelling voor het bezoeken van een oldtimer- of specifieke vakbeurs. Vanuit die gedachte zijn we dit jaar gestart met het online consumentenplatform De Mooiste Tijd. Men kan lid worden en profiteren van de mooiste acties via De-mooiste-tijd.nl. Via de inschrijvingen bouwen we een database op van onze gasten. Via deze database zijn we in staat om, onder andere via e-mailmarketing, gerichte aanbiedingen te doen. Loyale gasten profiteren van een mooie aanbieding, terwijl we organisatoren helpen bij het succesvol maken van een beurs of evenement. Een win-winsituatie.

Tevreden gasten zijn prioriteit nummer één. Het opbouwen van een relatie met onze gasten is voor ons erg belangrijk. Een online platform om cross selling tussen onze verschillende locaties mogelijk te maken ontbrak echter nog. Met De Mooiste Tijd zijn we enerzijds in staat het serviceniveau voor zakelijke partijen te vergroten en anderzijds belonen we loyale gasten met exclusieve acties. Op die manier bouwen we aan een langetermijnrelatie met onze partners én gasten.
 
Robin Korst is online marketeer bij Libéma. Zijn vraag aan Davy Agten, e-commerce manager bij Klium, is: ‘Hoe start je als beginnende webwinkel met seo-strategie? Welke keuzes maakte Klium uiteindelijk en waarom?’
 
Deze bijdrage verscheen eerder in Twinkle 1-2016.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- E-mailmarketing (Marketing)
- Loyaliteit (Klantcontact)



Geef nu als eerste een reactie op:
De mooiste tijd

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.