Dinsdag 16 december 2014

3192 keer gelezenNu reageren

Verrassende samenwerkingen op de winkelvloer

Gastblogger

Verrassende samenwerkingen op de winkelvloer
Ed Trentelman, commercial director van Bookit.nl, vroeg zich in de column van Twinkle 9 af of offline retail ruimte kan bieden aan online bedrijven. De vraag wordt beantwoord door Esther de Bruin, manager b2b-marketing bij V&D.

Van elke dag een bijzondere dag maken, dat is de missie van V&D. Dus willen we iedere dag innoveren en inspireren. Daarom zoeken we ook continu naar verrassende samenwerkingen. Dus ja, ook met organisaties die online actief zijn. Zolang het toegevoegde waarde heeft voor onze klanten, staan wij ervoor open. Samenwerkingen op de winkelvloer en crossmediaal sluiten ook helemaal aan bij ons streven klanten meer inspiratie, maar ook entertainment te bieden. Zo hebben we de afgelopen maand bijvoorbeeld in dertien winkels een Toyota pop-up gehad; leuk en verrassend voor onze klanten en succesvol voor Toyota vanwege de perfecte match in doelgroepen.

En we hebben veel meer te bieden dan alleen ons winkeloppervlak: denk aan redactionele aandacht in onze eigen media, zoals nieuwsbrieven, social media, folders, glossy en vd.nl, of aan gezamenlijk een evenement organiseren. Om dit te kunnen realiseren, heeft V&D een aparte afdeling die samenwerkingen met andere organisaties verder uitdenkt en realiseert. Ook online aanbod maken wij via onze fysieke kanalen toegankelijk. Zo hebben we in september de sieradenlijn van Yolanthe Sneijder-Cabau, YC Jewels, opgenomen in onze collectie. Deze waren tot die tijd alleen online verkrijgbaar.

Uiteindelijk draait het om relevant zijn voor onze klanten. Daarom investeren we ook in onze belangrijkste klanten, onze vipklanten. Ons loyaliteitsprogramma kent inmiddels ruim 1,8 miljoen vipklanten, een aantal dat nog altijd toeneemt. Een enorm kwantitatief bereik, maar vooral kwalitatief een zeer waardevolle groep, die wij extra voordeel geven. En dat is niet alleen korting, wij geloven in toegevoegde waarde. Daarom hebben we in ons loyalty-programma een segmentstructuur geïntroduceerd, waardoor we relevanter kunnen communiceren. Niet iedereen wordt immers geraakt door dezelfde boodschap. Met ons loyalty-programma vergroten we de klantwaarde, maar willen we ook verrassen en verbazen. En bovendien willen we onze vipklanten loyaliteit tonen en belonen. Omnichannel is daarin wat ons betreft de sleutel tot succes.

Esther de Bruin is manager b2b marketing bij V&D. Haar vraag aan Nic Petrens, e-commerce & new media manager Ici Paris XL is: ‘Wat zien jullie als de belangrijkste loyalty driver online binnen omnichannel retail?’ Het antwoord leest u in Twinkle 1-2015.

Dit blog verscheen eerder in Twinkle 10-2014.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Loyaliteit (Klantcontact)
- Offline vs online (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Verrassende samenwerkingen op de winkelvloer

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.