Dinsdag 15 april 2014

2645 keer gelezenNu reageren

Vrienden

Gastblogger

Vrienden

Edgar Hofstee, managing director van Typhone.nl, vroeg zich in de column van vorige maand af hoe Redcoon Benelux zich onderscheidt ten opzichte van de grote online spelers in consumentenelektronica. Het antwoord komt van Erwin Bruggink, managing director van het bedrijf.

Door: Erwin Bruggink

‘Wij denken dat zowel consumenten als leveranciers verwachten dat een online retailer zoals Redcoon zich specialiseert in alle productgroepen binnen de consumentenelektronica. Bij veel concurrenten vervaagt de focus op consumentenelektronica omdat zij ook branchevreemde productgroepen aanbieden. Wij zien dat specialisten groeien, juist omdat zij zich wel focussen. Daarom profileert Redcoon zich steeds meer als category killer, door alle productgroepen binnen de consumentenelektronica aan te bieden mét alle facetten die daarbij horen. Zoals breedte en diepte van het assortiment, een snelle service, rich content, productkennis en natuurlijk ook een lage prijs.

Het verkrijgen van klantloyaliteit is vaak een uitdaging voor retailers. Redcoon richt zich op een markt waar producten makkelijk te vergelijken zijn. Wanneer productaanbod, (snelheid van) service, voorraad en prijs vrijwel gelijk zijn, wordt de vergelijking tussen verschillende aanbieders voor consumenten lastig. Redcoon is daarom een samenwerking met TDR Company aangegaan, om de klantloyaliteit aan te moedigen en zich hiermee te onderscheiden. Zo hebben wij vorig jaar het loyalty-platform Vriendenvanredcoon.nl gelanceerd. Klanten van Redcoon kunnen gratis lid worden van dit platform en krijgen toegang tot een online winkelstraat waar meer dan 45 e-tailers uit allerlei branches te vinden zijn. Bijvoorbeeld modeketens en vakantieaanbieders.

Door te shoppen via Vriendenvanredcoon.nl krijgt de klant een percentage, variërend van 4 tot 20 procent, over het aankoopbedrag als Redcoon-shoptegoed. Dit shoptegoed kunnen consumenten altijd inzetten op het gehele assortiment van Redcoon. Klanten kunnen net zo lang doorsparen tot het shoptegoed zo hoog is dat producten zelfs gratis worden. Dit jaar zullen we het platform verder uitbreiden om onze loyale klanten exclusieve aanbiedingen of een extra service te kunnen bieden. Zowel aangesloten e-tailers als Redcoon creëren via Vriendenvanredcoon.nl een onderscheidend vermogen. Enerzijds wordt de loyaliteit van klanten verbeterd door herhalingsaankopen en anderzijds worden nieuwe klanten aangetrokken door de online winkelstraat en de unieke mogelijkheid om shoptegoed op te bouwen voor gratis elektronica.’

Erwin Bruggink is managing director van Redcoon Benelux. Zijn vraag aan Jeroen Valk, algemeen directeur van IGM Holding bv (moederbedrijf van o.a. Baderie.nl): ‘Hoe bedienen jullie tegenwoordig jullie klanten in deze hele competitieve, traditionele markt?’ Zijn reactie kunt u lezen in Twinkle 5-2014.

Deze bijdrage verscheen eerder in Twinkle 4-2014.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Loyaliteit (Klantcontact)
- Affiliatemarketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
Vrienden

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.