Maandag 19 augustus 2013

7187 keer gelezen1 x gereageerd

Zo verkoop je toch geen krant?

Walther Ploos van Amstel

Zo verkoop je toch geen krant?
Ik lees mijn kranten het liefst op mijn iPad. Op de Volkskrant heb ik een vast abonnement. Maar, ik lees graag en veel. De andere kranten, waaronder het FD, het Parool en Trouw koop ik in de losse verkoop, in de iTunes winkel, als ik zin en tijd heb.


Een simpele klik, en je wachtwoord invullen, en de krant ligt voor een of twee eurootjes op de digitale mat. Dat is een mooi stukje omzet voor een sector die het moeilijk heeft, toch?

Voordat ik een los nummer koop, wil ik eigenlijk weten wat ik krijg. Wat staat er in die krant die ik koop? Het is het best bewaarde geheim van de redacties, lijkt het wel.

Op een lullige, onleesbare, ‘thumbnail’ van de voorpagina van de krant na krijg je niets te zien op iTunes of via hun eigen appjes. Ook de eigen websites van de kranten verleiden me niet tot het kopen van een los nummer. Beetje dom toch? Zo verkoop je jouw krant, en daarmee ook de advertenties, toch niet? Vertel gewoon wat er in die mooie krant staat. Dat nieuws is het waard.

Beste krantenverkopers: jullie mogen mij best wat meer verleiden. Ik koop zo’n los nummer toch uit impuls. Waarom zou ik juist op dit moment geld voor jullie krant van vandaag betalen? Waar blijft die aantrekkelijke virtuele krantenkiosk?

En, het mag allemaal best wat minder braaf hoor. Ik hou wel van chocoladeletters over Patty Brard, veelverdieners in de zorg of lokale wethouders die een scheve schaats rijden …

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Offline vs online (Multichannel)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Zo verkoop je toch geen krant?
  1. Erik op dinsdag 27 augustus, 2013 om 18:41
    www.proefabonnementafsluiten.nl

    Daar heb je opzich wel gelijk in, je zou denken dat er veel meer valt te behalen in de virtuele wereld voor hun, waar ze ook voor mijn gevoel nog te weinig op inspelen. Wat juist wel moet, gezien de huidige oplages continue dalen voor de papieren versies.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.