Dinsdag 25 juni 2013

2132 keer gelezenNu reageren

‘Bereik door interesse’

Gastblogger

‘Bereik door interesse’

Bart Schreurs is Styleconnect.nl, een nieuwe webshop in mannenmode, aan het opzetten. Clarissa de Jong, medeoprichtster van Styletax.com, vroeg zich in de column van vorige maand af hoe hij zijn doelgroep gaat aanspreken om de webshop bekendheid te geven. Lees hier zijn reactie.

‘Wij zitten met onze kleding in het midden- en hoogsegment. We willen ons richten op mannen die wat geven om kleding. Denk hierbij aan jonge, succesvolle mannen die op zoek zijn naar een eigen stijl. Deze groep willen we aanspreken door meer te zijn dan alleen een kledingwebshop. We willen mannen naast het verkopen van kleding ook op de hoogte houden van uiteenlopende lifestyle-onderwerpen, zoals gezondheid, reizen, design, muziek en dergelijke. Dit willen we realiseren door een blogelement in de webshop te bouwen. Een fantastisch voorbeeld hiervan is ‘’The Journal’’ op Mrporter.com.

Ook vinden wij het belangrijk de identiteit van de betreffende merken naar voren te brengen. Achter onze merken zitten verhalen en dat is een heel krachtig gegeven. Vaak wordt er gezocht naar een eigen identiteit en ik ben van mening dat kleding veel hierover zegt. Wanneer een merk aansluit bij hetgeen de klant wil uitstralen, zal hij geneigd zijn vaker dit merk te kopen. We willen graag onze klant bij de hand nemen en wegwijs maken in ons aanbod. Dit willen we onder andere bereiken door advies te geven over wat ze waar en wanneer kunnen dragen door middel van het blogelement en een digitale paskamer.

Deze achterliggende gedachte willen wij uiteraard zo veel mogelijk naar voren brengen. Dit doen we door een unieke presentatie van onze website, maar ook door intensief gebruik te maken van social media. Ik denk dat het erg belangrijk is om betrokkenheid te tonen. Niet alleen in de klant, maar vooral in de interesses van je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan het promoten van een bepaalde gelegenheid waar veel potentiële klanten heengaan en daar vervolgens kledingadvies voor te geven en outfits voor samen te stellen.

Mijn overtuiging is dat een duidelijke aanwezigheid in de interesse van je klanten de sleutel is naar het succesvol bereiken van je doelgroep in een branche die zo verbonden is met cultuur en identiteit.’

Bart Schreurs is oprichter van Styleconnect.nl. Zijn vraag aan Elles van Leeuwen, e-commerce manager bij Smitmode.nl: ‘Hoe concurreren jullie met en hoe onderscheiden jullie je van de online fashionreuzen?’

Haar reactie kunt u lezen in Twinkle 7-2013.

Deze posting verscheen eerder als wisselcolumn in Twinkle 6-2013.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
‘Bereik door interesse’

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.