Donderdag 23 augustus 2012

3943 keer gelezen1 x gereageerd

Maak vooraf kennis met jouw bezorger

Walther Ploos van Amstel

Maak vooraf kennis met jouw bezorger

Ik ben dol op pakketbezorgers die net dat stapje extra zetten om de consument te verwennen. Je kunt nu vooraf kennismaken met jouw bezorger. Een slimme aanvulling op bezorgen op afspraak en op mijn eigen tijd, vooraf een sms-je, leveren op een andere plek en een perfecte voorspelling van de bezorgtijd.

De pakketbezorgers moeten dat extra stapje ook wel zetten. De concurrent ‘click and collect’ is steeds slimmer, de sterke groei in het pakketvervoer stagneert en niet alle consumenten zijn blij met de bestaande service.

Op de dag dat je pakje wordt bezorgd kun je nu bij AMP Logistics alvast kennismaken met de bezorger via hun website. Sommige consumenten zijn bang geworden door verhalen over oplichters die zich voordoen als bezorger. Dat is dan niet meer nodig. 

Op een beveiligde pagina kun je zien hoe de bezorger er uitziet en wat zijn naam is. Als de bezorger op de afgesproken tijd komt legitimeert hij zich met zijn bedrijfspas. Zo weet de klant dus zeker dat alles in orde is en kan hij met een goed gevoel zijn bestelling in ontvangst nemen. Geen slechte gedachte.

Nieuwsgierig heb ik het uitgeprobeerd. Spannend hoor… ’s Ochtends las ik dat Rick mijn pakje zou brengen tussen 1 en 2 uur. Een half uur voordat hij kwam belde hij nog even om te bevestigen dat hij zou komen en te vragen hoe hij het beste bij mijn huis kon komen. Perfect op tijd kreeg ik het bestelde pakje en bedankte ik Rick voor de prima en persoonlijke service. Dit waardeer ik; zo wordt het 'click and connect'.

Wat zou de volgende stap zijn? Mag ik straks mijn eigen bezorger uitkiezen? Of, misschien kiest de bezorger straks zijn klanten wel uit. Online daten met de bezorger? Wie weet. 

Kopje koffie bezorger?

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Pakketverzending (Logistiek)
- Post- en pakketverzenders (Logistiek)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Maak vooraf kennis met jouw bezorger
  1. k h j m janssen op dinsdag 18 november, 2014 om 18:36

    Waardeloze service Zeggen dat ze aangebeld hebben en bij geen gehoor telefonisch contact hebben gezocht wat aantoonbaar niet is gebeurd  Maar toch weer een nieuwe afspraak moeten maken met een bezorg tijd op zaterdag van 8.30 tot 18.30 Niet echt klant vriendelijk


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.