Twinkle | Digital Commerce

Uit het leven gegrepen

2017-05-26
400334
  • 1:36

Shoppen. On- en offline blijft het een leuke bezigheid en ik houd me er dan ook graag mee bezig. Door drukke werkschema’s is online shoppen een welkome aanvulling op een dagje shoppen in pak 'm beet Maastricht.

Dus enkele weken geleden liet ik meerdere paren schoenen aanrukken in het dorp waar ik woon. Aangezien ik dit in meerdere keren had gedaan, vraag me even niet naar de logica hiervan, moest de TNT-dame een aantal dagen achtereenvolgend aan mijn deur verschijnen.

Niet thuis
Wat bleek? Ik was niet thuis. Tja, dat kan zomaar gebeuren als je werkt overdag en in mijn geval op verschillende plaatsen bij klanten aanwezig bent. Dan is op je werk laten bezorgen ook niet altijd een optie.

Nu heb ik hele fijne buren, dus 'problem solved' zou je denken. Ik hoef niet te wachten tot zaterdag om naar het postkantoor te gaan om mijn pakketje op te halen en kan meteen lekker passen zodra ik thuis ben.En de pakketbezorger hoeft het niet nogmaals aan te bieden. Maar daar was de dame in kwestie het niet mee eens...

Levertijden
Verontwaardigd riep ze bij het aanbieden van het derde pakket: 'Waarom bestelt ze online als ze toch nooit thuis is?' Mijn buurman moest er hartelijk om lachen aangezien hij het probleem niet zag en ik kan alleen maar zeggen: 'TNT,  ga in hemelsnaam je service uitbreiden!' Leuk dat je bij een tweede poging als klant zelf een keuze mag maken, maar ik zou dat graag al willen doen op het moment dat ik bestel. En bij de meeste retailers kan dat nu niet, omdat de service bij bijna geen enkele verzender wordt aangeboden, tenzij je de klant de hoofdprijs laat betalen voor flexibel bezorgen. Dag en tijd zelf kunnen aangeven en dan ook graag na 17 uur ’s middags bezorgen, want de meeste van ons werken en zijn dus overdag niet thuis. En dat is nu juist de reden waarom we online bestellen. Eenvoudige conclusie lijkt me.

Ik zie kansen. Jullie ook? Wie o wie gaat er iets mee doen?