Twinkle | Digital Commerce

Keuze uit drie

2017-11-08
180101

Geïnspireerd heb ik gekeken naar een oude (2005) Ted Talk van Barry Schwartz met ‘the paradox of choice’.

Keuzes aanbieden lijkt leuk, maar je krijgt geen tevreden gevoel. Maar wat is dan het beste aantal? Uit onderzoek blijkt dat mensen het beste kunnen onthouden in groepjes van 3 of 4. Natuurlijk kan je geen behoorlijke shop vullen met 3 of 4 producten, maar als je alles nu eens opdeelt in groepjes van 3 of 4?

Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, een nieuwe shop! Ik ga hier zoveel mogelijk 3 gebruiken: 3 hoofdmenu items, met 3 submenu’s, daaronder weer 3 etc tot we bij de productpagina’s komen met, jawel 3 producten.

Voor de producten gebruik ik deze keuzes:

  • Keuze één: Cheap optie; goedkoop, geen tot weinig toeters en bellen, minimale garantie.

  • Keuze twee: Middle of the road; goed te betalen, garanties en kwaliteit zijn prima, geschikt voor de meeste mensen.

  • Keuze drie: Topproduct; duurder product, beste garanties, beste kwaliteit.

Ook inspiratie opdoen:

http://www.ted.com/talks/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice.html

http://www.whatmakesthemclick.net/2009/10/28/100-things-you-should-know-about-people-3-the-magic-number-3-or-3-to-4/


Als de nieuwe site online staat, meld ik me weer ;-)
Zijn er al shops die zo werken? Dan kan ik weer inspiratie opdoen....