Twinkle | Digital Commerce

Kantoorartikelen besteld fire-and-forget

2017-05-26
TonerIk ben dol op de vermakelijke mailtjes die Twinkle-lezers me doorsturen.

Een collega had enkele tonercartridges besteld bij een webwinkel voor kantoorartikelen. En toen kwam dat bevestigingsmailtje met als boodschap: "wij hebben alleen geen eindcontrole over deze order...". Pardon! Wat bedoelt u daarmee?
Biij Defensie noemen we dat Fire-and-Forget... Maar zal die nieuwe klant daar nu van denken? Beloofd is toch beloofd?

Mijn simpele tip voor deze webwinkel: vertrouwen is goed, controleren is beter. Dat verdient een klant gewoon. Die verwacht dat je de hele logistieke keten volledig in controle hebt... en betaalt daarvoor.

De leverancier sluit af met: "bedankt voor uw vertrouwen". Vertrouwen? Hoezo?!

------

Voor de liefhebbers het gewraakte mailtje:

Geachte heer,

Hierbij delen wij u mee dat de door u bestelde producten vandaag zijn verzonden rechtstreeks vanaf ons centraal magazijn in Beuningen.
Het grote voordeel hiervan is, dat de producten morgen bij u in huis zijn...

Wij hebben alleen geen eind controle over deze order. In het geval dat er onverhoopt iets niet klopt aan deze zending laat u het ons dan binnen 3 dagen weten.

Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Heeft u vragen over uw order, kunt u dan uw klantnummer xxxxx en eventueel factuurnummer yyyyy aan ons doorgeven ?

Bedankt voor uw vertrouwen en hopelijk tot ziens.
Met vriendelijke groet,

De medewerkers van uw kantoorvakhandel.