Twinkle | Digital Commerce

One order only

2017-05-26
170130
  • 1:33

In de Volkskrant van zaterdag 3 januari viel mij een kleine advertentie op. Daarin werden 20 dvd's met zogeheten A-films aangeboden voor het fraaie bedrag van 49 euro. De url was www.onedayonly.nl/vk waardoor ik even in de veronderstelling was dat het een Volkskrant-aanbieding was. Die heeft immers ook een webshop vol met kwaliteitsfilms. Maar Onedayonly.nl is een website dat werkt volgens het intussen bekende principe van een dagaanbieding. Er is steeds 24 uur lang één product te koop tegen een lagere prijs dan de adviesprijs.
In het geval van de dvd's leek het me een aardige deal, 20 films voor nog geen 50 euro. De adviesprijs zou 99 euro zijn.
Ik bestelde de set, betaalde met creditcard en kreeg een mail met het volgende subject: 'Ogone: Bevestiging van uw bestelling bij One Day Only'. Afzender: admin@onedayonly.nl. Verwarrend, vind ik.

Afijn, netjes de levertijd van vijf werkdagen afgewacht. Maar de dvd's werden niet geleverd. Op 13 januari een mailtje naar de klantenservice gestuurd met de vraag of ze me iets wijzer konden maken over de levering. Geen antwoord. Op 15 januari nog 'ns gemaild. Geen antwoord. Op 16 januari gebeld. De dvd's zouden op de 14e zijn verstuurd en dus een dezer dagen worden bezorgd.

En warempel, bij thuiskomst stonden de dvd's me op te wachten. Levertijd? 10 werkdagen. Communicatie? Nul.

Waarom niet even een bericht sturen als er vertraging optreedt? Waarom niet even een bericht sturen als het pakket is verzonden? Waarom, kortom, niet communiceren met de klant? Ik ben een redelijk doorgewinterde webshopper, maar ik voel me hier nogal onprettig bij.

Dit en dan nog 'ns de zin op de pakbon waarin ze tweemaal de Wet verkoop op afstand aan hun laars lappen, maakt dat ze mij als klant voor goed kwijt zijn: 'Producten kunt u binnen zeven dagen retour zenden, alleen indien deze nog onaangebroken in de originele verpakking zitten en met opgaaf van reden.'