Twinkle | Digital Commerce

In de val met Nespresso

2017-05-26
169130
  • 1:34

Winkelen op internet is leuk, tenzij het moet. Want van het woord 'moeten' krijg ik de kriebels. Maar ik word nu gedwongen om regelmatig bij één bepaalde webwinkel te bestellen. Wat is er gebeurd?

Mijn vrouw vierde haar verjaardag en wilde graag een Nespresso koffiezetapparaat. U kent ze vast wel, van de reclame met George Clooney. De aanschaf van het apparaat was geen enkel probleem. Gewoon naar Mediamarkt of de Blokker. Toen nog even de koffie kopen. Dat bleek moeilijker...

Er gaan namelijk speciale cups in het apparaat, die bijna nergens verkrijgbaar zijn. Dus via internet geprobeerd. Maar bij Albert.nl heb ik geen succes. De enige plek waar ik de cups kan kopen, is bij Nespresso.nl. Daar gaat mijn vrijheid! En nog erger: ik moet eerst lid worden van de Nespresso Club voordat ik bij de webwinkel kan komen. Dat voelt als lid worden van de Mickey Mouse Club.

Ik wil het niet en voel me in de val gelokt. Net zoals ik vroeger eens voor een paar gulden drie boeken of cd's bestelde bij boekenclub ECI. Klonk goedkoop, maar daarna zat ik jaren aan deze club vast en moest ik verplicht elk kwartaal boeken bij ze bestellen.

Met heel veel tegenzin heb ik me geregistreerd bij de Nespresso Club (getver...) en koffiecups gekocht in de webwinkel. Nog nooit zo'n vervelende online-aankoopervaring gehad! Ze hebben trouwens niet eens het Thuiswinkel Waarborg en ik kan niet met iDeal betalen. Wat zet ik toch een hoop voor mijn vrouw aan de kant - zelf drink ik geen koffie.

Ik ben eens verder gaan zoeken. De cups schijnen heel milieuonvriendelijk te zijn. Zou dat helpen de Senseo terug te krijgen in de keuken? Gelukkig heb ik sinds kort hetantwoord op YouTube gevonden. Daar staan filmpjes hoe je de gebruikte cups zelf opnieuw kan vullen. Mmmmm, zo hoef ik nooit meer naar die enge webwinkel toe!