Twinkle | Digital Commerce

Hillary inzetten voor je webwinkel

2017-05-26
  • 0:52

Pinny Gniwisch, eigenaar van de Amerikaanse online juwelier Ice.com, is een aparte kerel. Twee jaar geleden hebben we hem meegemaakt als keynote spreker tijdens de Thuiswinkel Awards (waar we gedurende het feest konden aanschouwen dat hij onvermoeibaar is als het om dansen gaat). Hij is grappig, maar bovenal erg slim. Hoe hij en zijn broers Ice.com tot een succes hebben gemaakt, verdient respect (omzet in 2007: 83 miljoen dollar, een stijging van 70 procent ten opzichte van het jaar ervoor).

Hij was er ook al snel bij om zaken als blogs in te zetten om de verkopen te stimuleren. Op YouTube heeft hij 'Pinnys World', een plek waar hij zijn eigen filmpjes verzamelt die zijn gerelateerd aan bijzondere gebeurtenissen. Moederdag bijvoorbeeld. Of Super Tuesday, de belangrijkste gebeurtenis tijdens de Amerikaanse voorverkiezingen die de de media domineert. Daar kan geen Peter R.de Vries tegenop. Pinny gaat de straat op en vraagt voorbijgangers naar wat ze Hillary Clinton zouden geven als ze verkiezingen wint. Ondertussen wordt Ice.com gebrand. Tussen zijn tags zet hij ook woorden die niets met het het filmpje hebben te maken, maar wel met zijn business: ice.com, diamonds, earrings. Zoals ik al zei: slim.