Twinkle /Praktijk - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/index.xml?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usSun, 26 Mar 2017 15:05:13 +0100Sun, 26 Mar 2017 15:05:13 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Conversietip: sparking triggers http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/conversietip-sparking-triggers/index.xml Wanneer je een website of app ontwerpt wil je mensen ertoe verleiden om een bepaald gedrag te vertonen. Je kunt consumenten volgens persuasive technology-expert B.J. Fogg stimuleren door middel van sparking triggers.

]]>
Fri, 24 Mar 2017 12:40:51 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/conversietip-sparking-triggers/index.xml
Distantieer jouw webshop van namaak: tips http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/distantieer-jouw-webshop-van-namaak-tips/index.xml Tegenwoordig zijn er steeds meer aantrekkelijke aanbiedingen op het internet te vinden en worden dezelfde merkproducten via verschillende kanalen verkocht. Hierdoor rijst de vraag bij de consument: hoe kan ik er zeker van zijn dat wat ik heb besteld ook ontvang?

]]>
Tue, 21 Mar 2017 13:35:30 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/distantieer-jouw-webshop-van-namaak-tips/index.xml
Profit is an opinion, cash is a fact http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/profit-is-an-opinion-cash-is-a-fact/index.xml Webshopwaarde is een onderwerp dat elke webwinkeleigenaar aanspreekt, ook wanneer hij nu (nog) niet denkt aan (ver)koop. Maar hoe bepaal je die waarde? Sander Scholten biedt nuttige inzichten waarmee op waarde kan worden gestuurd.

]]>
Fri, 17 Mar 2017 16:08:56 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/profit-is-an-opinion-cash-is-a-fact/index.xml
Adverteren binnen Amazon: tips & tricks http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/adverteren-binnen-amazon-tips/index.xml Na lang wachten lijkt Amazon nu ook actiever in Nederland te worden. Dit brengt niet alleen volop mogelijkheden voor consumenten, maar ook voor online adverteerders. In dit artikel de belangrijkste mogelijkheden voor online adverteren op Amazon op een rij.

]]>
Thu, 16 Mar 2017 16:05:47 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/adverteren-binnen-amazon-tips/index.xml
Google Analytics: stappenplan voor actiegerichte inzichten http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/google-analytics-stappenplan-voor-actiegerichte-inzichten/index.xml Veel webshops gebruiken Google Analytics om het rendement van hun betaalde kanalen te verbeteren. Een groot deel van hen blijkt moeite te hebben om de verkregen data te vertalen naar concrete inzichten waar ze actiepunten aan kunnen koppelen. Waar moet je op letten?

]]>
Thu, 16 Mar 2017 11:04:33 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/google-analytics-stappenplan-voor-actiegerichte-inzichten/index.xml
Wat maakt je succesvoller op een online platform? http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/wat-maakt-je-succesvoller-op-een-online-platform/index.xml Online platforms zijn enorm in opkomst als extra saleskanaal voor webshops. Ook daar is de concurrentie hevig. Kijken we naar retailers die bovengemiddeld presteren op marktplaatsen, dan blijkt dat drie basiselementen het succes op de midden- tot lange termijn bepalen.

]]>
Tue, 14 Mar 2017 11:28:06 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/wat-maakt-je-succesvoller-op-een-online-platform/index.xml
Content Brand Pyramide: framework voor groei http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/content-brand-pyramide-framework-voor-groei/index.xml De Content Brand Pyramide helpt bedrijven om content te creŰren waarmee zij online sneller gevonden kunnen worden. Search Signals bezocht het event Friends of Search en omschrijft hoe je met dit principe klanten in ambassadeurs verandert.

]]>
Wed, 22 Feb 2017 15:28:06 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/content-brand-pyramide-framework-voor-groei/index.xml
Hoe be´nvloedt design de website performance? (deel 2) http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/hoe-beinvloedt-design-de-website-performance-(deel-2)/index.xml In dit artikel gaat Xe´ Hulshoff van Tribal verder in op de invloed van lettertypes, kleuren en lay-out op de performance van je site Ún geeft zij tips hoe je deze dan wel optimaal inzet.

]]>
Thu, 16 Feb 2017 15:18:34 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/hoe-beinvloedt-design-de-website-performance-(deel-2)/index.xml
'Pre-suasion': conversie door eensgezindheid met je klant http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/pre-suasion-conversie-door-eensgezindheid/index.xml Speel in op een gevoel van eensgezindheid om je klant warm te maken voor je product, luidt het Unity-principe van be´nvloedingsgoeroe Cialdini. Ben van Bokhoven geeft antwoord op de vraag wat jij er als (online) marketeer of webshopeigenaar mee kunt.

]]>
Thu, 09 Feb 2017 15:59:23 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/pre-suasion-conversie-door-eensgezindheid/index.xml
Retargeting voor Valentijnsdag: 3 basistips http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/retargeting-voor-valentijnsdag-3-basistips/index.xml Valentijnsdag staat voor de deur en ondanks dat vier op de vijf consumenten met een partner niets voor hun geliefde aanschaffen, is het de moeite waard om extra aandacht te besteden aan deze gelegenheidskopers. In dit artikel drie basistips over retargeting.

]]>
Mon, 06 Feb 2017 12:14:54 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/retargeting-voor-valentijnsdag-3-basistips/index.xml
Marktplaatsen: aansluiten of afhouden? http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/01/marktplaatsen-aansluiten-of-afhouden/index.xml Marktplaatsen zijn in opmars binnen Nederlandse e-commerce. De platformen worden dan ook steeds vaker als integraal onderdeel gezien van de complete marketingmix voor webshops. Wat zijn de kansen en waar moet je voor uitkijken?

]]>
Tue, 31 Jan 2017 12:50:19 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/01/marktplaatsen-aansluiten-of-afhouden/index.xml
Vier goede voornemens voor omnichannel marketeers http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/01/goede-voornemens-voor-omnichannel-marketeers/index.xml Vanuit de trends van 2016 beschrijft Peter van der Schaar vier zaken die prioriteit zouden moeten hebben in elk marketingplan voor het komende jaar. Welke van alle nieuwe trends zijn het waard om tijd en budget aan te besteden?

]]>
Tue, 24 Jan 2017 13:15:36 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/01/goede-voornemens-voor-omnichannel-marketeers/index.xml