Twinkle /Praktijk - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/index.xml?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usSun, 30 Apr 2017 07:03:26 +0100Sun, 30 Apr 2017 07:03:26 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Hoe banken en verzekeraars miljoenen mislopen #SEO http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/hoe-banken-en-verzekeraars-miljoenen-mislopen-seo/index.xml Banken en verzekeraars lopen jaarlijks miljoenen mis door gebrekkige vindbaarheid. Ze laten kansen die Google biedt onbenut, veel niches liggen open. Bart van der Meer deelt resultaten uit eigen onderzoek. Hij sluit af met een stappenplan om niches te domineren.

]]>
Mon, 24 Apr 2017 14:43:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/hoe-banken-en-verzekeraars-miljoenen-mislopen-seo/index.xml
Conversietip: first-party data first http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/conversietip-first-party-data-first/index.xml In bedrijven bestaat er een grote afstand tussen optimalisatie en innovatie. Het zijn niet dezelfde bloedgroepen, maar beiden drijven ze op customer insights. Hoe ontdekken ze de inzichten die relevant en waardevol voor het bedrijf zijn?

]]>
Fri, 21 Apr 2017 15:10:12 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/conversietip-first-party-data-first/index.xml
Neem pijnpunten voor potentiŽle klanten weg: basistips http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/neem-pijnpunten-voor-potentiele-klanten-weg-basistips/index.xml Welke pijnpunten hebben potentiŽle klanten bij het bezoeken van jouw website? En hoe zorg je er als online retailer voor dat je beter wordt gevonden op het web? Metapeople bezocht BrightonSEO en vatte de belangrijkste tips voor startende webwinkeliers samen.

]]>
Fri, 14 Apr 2017 14:39:10 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/neem-pijnpunten-voor-potentiele-klanten-weg-basistips/index.xml
Stap voor stap: Google Analytics voor webshops http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/stap-voor-stap-google-analytics-voor-webshops/index.xml In het vorige nummer van Twinkle beschreef Gerard Rathenau waar je op moet letten om data uit Google Analytics te vertalen naar concrete inzichten waar je actiepunten aan kunt koppelen. In dit vervolgartikel ter inspiratie drie praktijkvoorbeelden.

]]>
Thu, 13 Apr 2017 11:30:33 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/04/stap-voor-stap-google-analytics-voor-webshops/index.xml
De impact van een hack in je webshop http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/de-impact-van-een-hack-in-je-webshop/index.xml Het aantal gehackte websites neemt nog steeds toe, ondanks dat er in verschillende media veel over veiligheid geschreven wordt. Elke webshopeigenaar doet er dus goed aan goed te begrijpen wat de gevolgen zijn van een hack en hoe je ze voorkomt.

]]>
Wed, 29 Mar 2017 13:42:46 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/de-impact-van-een-hack-in-je-webshop/index.xml
Conversietip: sparking triggers http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/conversietip-sparking-triggers/index.xml Wanneer je een website of app ontwerpt wil je mensen ertoe verleiden om een bepaald gedrag te vertonen. Je kunt consumenten volgens persuasive technology-expert B.J. Fogg stimuleren door middel van sparking triggers.

]]>
Fri, 24 Mar 2017 12:40:51 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/conversietip-sparking-triggers/index.xml
Distantieer jouw webshop van namaak: tips http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/distantieer-jouw-webshop-van-namaak-tips/index.xml Tegenwoordig zijn er steeds meer aantrekkelijke aanbiedingen op het internet te vinden en worden dezelfde merkproducten via verschillende kanalen verkocht. Hierdoor rijst de vraag bij de consument: hoe kan ik er zeker van zijn dat wat ik heb besteld ook ontvang?

]]>
Tue, 21 Mar 2017 13:35:30 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/distantieer-jouw-webshop-van-namaak-tips/index.xml
Profit is an opinion, cash is a fact http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/profit-is-an-opinion-cash-is-a-fact/index.xml Webshopwaarde is een onderwerp dat elke webwinkeleigenaar aanspreekt, ook wanneer hij nu (nog) niet denkt aan (ver)koop. Maar hoe bepaal je die waarde? Sander Scholten biedt nuttige inzichten waarmee op waarde kan worden gestuurd.

]]>
Fri, 17 Mar 2017 16:08:56 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/profit-is-an-opinion-cash-is-a-fact/index.xml
Adverteren binnen Amazon: tips & tricks http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/adverteren-binnen-amazon-tips/index.xml Na lang wachten lijkt Amazon nu ook actiever in Nederland te worden. Dit brengt niet alleen volop mogelijkheden voor consumenten, maar ook voor online adverteerders. In dit artikel de belangrijkste mogelijkheden voor online adverteren op Amazon op een rij.

]]>
Thu, 16 Mar 2017 16:05:47 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/adverteren-binnen-amazon-tips/index.xml
Google Analytics: stappenplan voor actiegerichte inzichten http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/google-analytics-stappenplan-voor-actiegerichte-inzichten/index.xml Veel webshops gebruiken Google Analytics om het rendement van hun betaalde kanalen te verbeteren. Een groot deel van hen blijkt moeite te hebben om de verkregen data te vertalen naar concrete inzichten waar ze actiepunten aan kunnen koppelen. Waar moet je op letten?

]]>
Thu, 16 Mar 2017 11:04:33 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/google-analytics-stappenplan-voor-actiegerichte-inzichten/index.xml
Wat maakt je succesvoller op een online platform? http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/wat-maakt-je-succesvoller-op-een-online-platform/index.xml Online platforms zijn enorm in opkomst als extra saleskanaal voor webshops. Ook daar is de concurrentie hevig. Kijken we naar retailers die bovengemiddeld presteren op marktplaatsen, dan blijkt dat drie basiselementen het succes op de midden- tot lange termijn bepalen.

]]>
Tue, 14 Mar 2017 11:28:06 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/03/wat-maakt-je-succesvoller-op-een-online-platform/index.xml
Content Brand Pyramide: framework voor groei http://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/content-brand-pyramide-framework-voor-groei/index.xml De Content Brand Pyramide helpt bedrijven om content te creŽren waarmee zij online sneller gevonden kunnen worden. Search Signals bezocht het event Friends of Search en omschrijft hoe je met dit principe klanten in ambassadeurs verandert.

]]>
Wed, 22 Feb 2017 15:28:06 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/praktijk/2017/02/content-brand-pyramide-framework-voor-groei/index.xml