Twinkle | Digital Commerce

14 conversietips van experts

2017-05-27
180101
  • 2:22

Op Wordtracker.com heeft de SEO-expert Gareth Davies 63 conversietips van andere deskundigen verzameld en gecategoriseerd in zeven deelgebieden van e-commerce. In dit artikel zijn per onderwerp enkele tips uitgelicht.


Mobiel
‘Optimaliseer de snelheid van uw mobiele site. Want zeker op een mobiele telefoon is de snelheid van een site van cruciaal belang. Een mobiele shopper heeft waarschijnlijk nog minder geduld dan een desktop-shopper.' Amy Africa, Amyafrica.com

‘Mobiliseer uw design, minimaliseer niet. U kunt niet zomaar het design van uw normale website verkleinen. Pas het design van uw website, de formulieren en de kassa aan zodat deze goed kunnen functioneren en te gebruiken zijn via een mobiel scherm. En maak belangrijke call-to-action buttons groot.’ Amy Africa

SEO
‘De uitdaging om bezoekers op websites te converteren naar klanten begint bij het verkrijgen van bereik, en dat is de taak van SEO.’ Richard Baxter, Seogadget.co.uk

Er zijn drie belangrijke methodes om de conversie via SEO te verhogen:
1. Verbeter de relevantie van zoekwoorden
2. Zorg voor meer bezoekers
3. Verleid de consument in meerdere stadia van de aankoopcyclus’
Patrick Altoft, Branded3.com

Psychologie en overtuigingskracht
‘De meeste webwinkels hebben geen groot bezoekersprobleem, maar elke webwinkel heeft wel een conversieprobleem.’ Bryan Eisenberg, Bryaneisenberg.com

‘Vertel de waarheid, maar maak de waarheid fascinerend.’ David Ogilvy

Video en rich media
‘Het gebruik van gezichten van mensen, en met name ogen, in de vormgeving van een website trekt de aandacht van bezoekers en kan effectief werken. Dit komt omdat het een natuurlijke reactie is van mensen om in iemands ogen te kijken.’ Scott Harmes , Google.com/doubleclick

‘Via Marks en Spencer TV creëerde het bedrijf ongeveer 500 video’s. Het resultaat was een stijging van 23 procent van de orderwaarde in de winkelmandjes.’ Susan Hallam , Hallaminternet.com

Commerce
‘Praat met bezoekers en klanten om erachter te komen wat hen ervan weerhoudt om bij u te kopen. Stel ze bijvoorbeeld alleen de simpele vraag: “Wat is de reden dat u niet tot een aankoop overgaat?” Stephen Pavlovich, Conversionfactory.com

‘Als het gaat om het gebruik van een website, begrijpen bezoekers vaak niet zo veel als dat wij aannemen.’Michael Summers, Trueaction.com

PPC en landingspagina’s
‘Plaats social requests en social call-to-actions op de bedankpagina. Uw klanten zijn daar het meest ontvankelijk.’ Kai Radanitsch, Landingpageguru.de

‘Denk niet alleen in zoekwoorden en landingspagina’s, maar in mensen en personen.’ Guy Levine, Returnondigital.co.uk

E-mailings
‘Zet een serie mailings in wanneer u een e-mailadres van een consument heeft die nog nooit bij u heeft gekocht. Stuur bijvoorbeeld allereerst een welkomstmail en vervolgens een aantrekkelijke reminder als hij nog steeds niets bij u heeft besteld. U kunt deze mailings nog opvolgen met een mail waarin u bijvoorbeeld gratis verzendkosten aanbiedt bij een eerstvolgende aankoop. Ook na deze mail kunt u, bij geen reactie, een reminder sturen.’ John Ekmann

‘Er zijn twee zaken waardoor e-mailings vaak slecht converteren, namelijk een gebrekkige onderwerpsregel en niet-overtuigende content. Wees daarom specifiek in uw onderwerpsregel en voorkom vaag en nietszeggende copy.’ John Ekmann

De overige 49 tips vindt u hier.

Bron: Wordtracker.com