Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe e-mailadressen in tien stappen

2017-05-26
106119

Ieder jaar verliezen e-mailmarketeers 20 tot 30 procent van hun abonnees. Omdat ze zich hebben uitgeschreven of omdat e-mails onbezorgbaar worden bijvoorbeeld. Het is dus zaak continu te werken aan de aanwas van nieuwe abonnees. Hoe moet dat?

Die vraag staat centraal in een artikel van Arthur Middleton Hughes op Multichannelmerchant.com. Hij is strateeg bij e-Dialof en coauteur van het boek 'Succesful E-mail Marketing Strategies', dat eerder dit jaar verscheen.

Als e-mailmarketeers zich niet bekommeren om het aantrekken van nieuwe abonnees zal hun publiek in rap tempo slinken. In tegenstelling tot hun dm-collega’s kunnen e-mailmarketeers niet zomaar een lijst met abonnees huren of kopen, stelt Middleton Hughes. Het moet dus anders.

De pionier op het gebied van databasemarketing definieerde tien stappen die e-mailmarketeers kunnen zetten voor de acquisitie van nieuwe abonnees.

  1. Bepaal de waarde van een abonnee (subscriber lifetime value), waardoor u weet hoeveel budget een nieuwe ontvanger mag kosten.
  2. Promoot e-mailregistratie duidelijk op uw website
  3. Beloon personeel voor het aanbrengen van nieuwe abonnees
  4. Train werknemers en leg uit welke voordelen e-mailabonnees genieten
  5. Voor fysieke retailers: integreer e-mailregistratie in de afrekencyclus bij de kassa
  6. Beloon nieuwe abonnees, bijvoorbeeld met een kortingscoupon
  7. Registreer de verjaardagen van abonnees en ze stuur op die dag een verrassingsmail
  8. Gebruik bevestigingsmails voor aankopen om nieuwe abonnees voor het e-mailprogramma te werven
  9. Voor postorderaars: stuur lijsten met fysieke klantadressen langs een ‘e-mail appender’ om zo aan nieuwe e-mailadressen te komen.
  10. Wijs klanten in iedere advertentie en bij al uw producten op de mogelijkheid zich te registreren als e-mailabonnee.

U kunt het complete artikel van Arthur Middleton Hughes hier lezen.