Twinkle /Nieuws/Marketing/Social_media_marketing - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/index.xml/Marketing/Social_media_marketing?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usThu, 30 Mar 2017 02:51:32 +0100Thu, 30 Mar 2017 02:51:32 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Webwinkelier krijgt ‘shopomgeving’ in Facebook http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/webwinkelier-krijgt-shopomgeving-in-facebook/index.xml Facebook heeft een nieuw soort advertentie gecreŽerd waarin webwinkels vijftig van hun producten kunnen uitlichten. Collection wordt door het sociale medium zelf samengesteld aan de hand van de data van de adverteerder.

]]>
Mon, 27 Mar 2017 08:03:33 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/webwinkelier-krijgt-shopomgeving-in-facebook/index.xml
Instagram zet vol in op e-commerce http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/instagram-zet-vol-in-op-e-commerce/index.xml Instagram maakt zijn e-commerce functie de komende weken beschikbaar voor duizenden Amerikaanse online verkopers van kleding, sieraden en cosmetica. Zij kunnen ‘prijskaartjes’ hangen aan de producten in de geposte foto op het platform.

]]>
Wed, 22 Mar 2017 08:11:04 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/instagram-zet-vol-in-op-e-commerce/index.xml
Pionier Everlane schrapt ordernotificaties via Messenger http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/pionier-everlane-schrapt-ordernotificaties-via-messenger/index.xml De Amerikaanse modewinkel Everlane was ťťn van de eerste retailers die Facebook Messenger gebruikte om klanten te voorzien van orderinformatie. Twee jaar later schrapt het bedrijf die service weer: ‘We blijven bij e-mail’.

]]>
Thu, 02 Mar 2017 09:06:00 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/pionier-everlane-schrapt-ordernotificaties-via-messenger/index.xml
Twitter geeft klantenservicemedewerker een gezicht http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/02/twitter-geeft-klantenservicemedewerker-een-gezicht/index.xml Twitter geeft customer service medewerkers van bedrijven een gezicht met een eigen profiel. Direct messages (DM’s) worden hierdoor persoonlijker, waardoor consumenten zich meer betrokken voelen bij een merk, is het idee.

]]>
Thu, 23 Feb 2017 10:33:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/02/twitter-geeft-klantenservicemedewerker-een-gezicht/index.xml
Facebook test adverteren in chatdienst Messenger http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-test-adverteren-in-chatdienst-messenger/index.xml Facebook zet een nieuwe stap in de integratie van e-commerce op zijn platform. In Thailand en AustraliŽ test het sociale medium het adverteren op de beginpagina van zijn berichtenservice om retailers nog meer bereik te geven.

]]>
Thu, 26 Jan 2017 16:14:34 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-test-adverteren-in-chatdienst-messenger/index.xml
Zalando adverteert in pilot Instagram Stories http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml Instagram stelt zijn nieuwe Stories-functie open voor adverteerders. In een pilot die vandaag van start gaat, richten onder meer Zalando en Airbnb zich op de doelgroep door middel van foto’s en video’s in de door gebruikers geposte verhaallijnen.

]]>
Thu, 12 Jan 2017 16:19:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml
Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml Facebook geeft een andere draai aan zijn dynamic ads door de remargeting advertenties om te zetten in een middel om potentiŽle nieuwe klanten relevant te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van klantinformatie binnen en buiten het social medium.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 10:34:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml
‘Webshops lichtpunt in rampjaar voor werkgelegenheid’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml 2016 was ‘een rampjaar’ voor de werkgelegenheid in de Nederlandse detailhandel. Dit jaar verloren, mede door de afhandeling van het faillissement van V&D, ruim 21.000 mensen hun baan. In de komende twee jaar zorgen webshops echter voor banengroei.

]]>
Thu, 29 Dec 2016 08:27:41 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml
KLM vlucht naar voren op social http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/klm-vlucht-naar-voren-op-social/index.xml De helft van KLM’s sociale interacties vindt plaats in Messenger. De luchtvaartmaatschappij ziet commerciŽle mogelijkheden om andere partijen toe te voegen aan de conversatie. ‘Waarom in die thread niet een hotel boeken op Booking.com, of direct een Uber bestellen?’

]]>
Thu, 01 Dec 2016 16:59:32 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/klm-vlucht-naar-voren-op-social/index.xml
Pinterest geeft retailers nieuwe weergave buyable pins http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/pinterest-geeft-retailers-nieuwe-weergave-buyable-pins/index.xml Met de introductie van buyable pins verwelkomde Pinterest e-commerce op zijn platform. Vanaf nu zijn er nog meer mogelijkheden voor retailers om de 'knoopknoppen' zo efficiŽnt mogelijk in te zetten.

]]>
Thu, 01 Dec 2016 13:43:45 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/pinterest-geeft-retailers-nieuwe-weergave-buyable-pins/index.xml
‘Social advertentie leidt zelden tot directe koop’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/social-advertentie-leidt-zelden-tot-directe-koop/index.xml Consumenten doen veelvuldig online onderzoek voor een aankoop in een webwinkel. Slechts 5 procent heeft wel eens een product of dienst besteld zonder zich vooraf te informeren, door direct op een advertentie te klikken op een ‘social media website of app’.

]]>
Thu, 24 Nov 2016 09:05:32 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/social-advertentie-leidt-zelden-tot-directe-koop/index.xml
Automatisch antwoord aan Twitteraars http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/automatisch-antwoord-aan-twitteraars/index.xml Twitter investeert in zijn functie als klantcontactkanaal. Bedrijven kunnen Twitteraars automatische welkomstboodschappen en standaardantwoorden sturen. ‘People love Twitter to talk to businesses.’

]]>
Thu, 03 Nov 2016 11:48:02 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/automatisch-antwoord-aan-twitteraars/index.xml