Twinkle /Nieuws/Marketing/Social_media_marketing - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/index.xml/Marketing/Social_media_marketing?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usMon, 16 Jan 2017 16:03:20 +0100Mon, 16 Jan 2017 16:03:20 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Zalando adverteert in pilot Instagram Stories http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml Instagram stelt zijn nieuwe Stories-functie open voor adverteerders. In een pilot die vandaag van start gaat, richten onder meer Zalando en Airbnb zich op de doelgroep door middel van foto’s en video’s in de door gebruikers geposte verhaallijnen.

]]>
Thu, 12 Jan 2017 16:19:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml
Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml Facebook geeft een andere draai aan zijn dynamic ads door de remargeting advertenties om te zetten in een middel om potentiŽle nieuwe klanten relevant te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van klantinformatie binnen en buiten het social medium.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 10:34:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml
‘Webshops lichtpunt in rampjaar voor werkgelegenheid’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml 2016 was ‘een rampjaar’ voor de werkgelegenheid in de Nederlandse detailhandel. Dit jaar verloren, mede door de afhandeling van het faillissement van V&D, ruim 21.000 mensen hun baan. In de komende twee jaar zorgen webshops echter voor banengroei.

]]>
Thu, 29 Dec 2016 08:27:41 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml
KLM vlucht naar voren op social http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/klm-vlucht-naar-voren-op-social/index.xml De helft van KLM’s sociale interacties vindt plaats in Messenger. De luchtvaartmaatschappij ziet commerciŽle mogelijkheden om andere partijen toe te voegen aan de conversatie. ‘Waarom in die thread niet een hotel boeken op Booking.com, of direct een Uber bestellen?’

]]>
Thu, 01 Dec 2016 16:59:32 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/klm-vlucht-naar-voren-op-social/index.xml
Pinterest geeft retailers nieuwe weergave buyable pins http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/pinterest-geeft-retailers-nieuwe-weergave-buyable-pins/index.xml Met de introductie van buyable pins verwelkomde Pinterest e-commerce op zijn platform. Vanaf nu zijn er nog meer mogelijkheden voor retailers om de 'knoopknoppen' zo efficiŽnt mogelijk in te zetten.

]]>
Thu, 01 Dec 2016 13:43:45 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/pinterest-geeft-retailers-nieuwe-weergave-buyable-pins/index.xml
‘Social advertentie leidt zelden tot directe koop’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/social-advertentie-leidt-zelden-tot-directe-koop/index.xml Consumenten doen veelvuldig online onderzoek voor een aankoop in een webwinkel. Slechts 5 procent heeft wel eens een product of dienst besteld zonder zich vooraf te informeren, door direct op een advertentie te klikken op een ‘social media website of app’.

]]>
Thu, 24 Nov 2016 09:05:32 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/social-advertentie-leidt-zelden-tot-directe-koop/index.xml
Automatisch antwoord aan Twitteraars http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/automatisch-antwoord-aan-twitteraars/index.xml Twitter investeert in zijn functie als klantcontactkanaal. Bedrijven kunnen Twitteraars automatische welkomstboodschappen en standaardantwoorden sturen. ‘People love Twitter to talk to businesses.’

]]>
Thu, 03 Nov 2016 11:48:02 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/automatisch-antwoord-aan-twitteraars/index.xml
Instagram test uitbreiding productadvertenties http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/instagram-test-uitbreiding-advertentiemogelijkheden/index.xml Instagram test een nieuwe functie voor advertenties waarbij producten apart kunnen worden aangeklikt. Wanneer een gebruiker op een 'tap to view'-icoon tikt, worden artikelen met productinformatie getoond.

]]>
Wed, 02 Nov 2016 09:21:34 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/11/instagram-test-uitbreiding-advertentiemogelijkheden/index.xml
ShopBot eBay geeft koopadvies op Messenger http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/shopbot-ebay-geeft-koopadvies-op-messenger/index.xml eBay heeft een ShopBot ontwikkeld die via Facebook Messenger chat met potentiŽle kopers. De bot geeft persoonlijk advies over de beste koopjes op eBay en leert via artificial intelligence het aanbod zo goed mogelijk op de behoefte van de klant af te stemmen.

]]>
Thu, 20 Oct 2016 14:25:10 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/shopbot-ebay-geeft-koopadvies-op-messenger/index.xml
Gros Twinkle100 op YouTube en Instagram http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/gros-twinkle100-op-youtube-en-instagram/index.xml Behalve op Facebook en Twitter zijn de meeste grote online verkopers inmiddels ook actief op YouTube en Instagram. Zeven op de tien retailers uit de Twinkle100 zijn er te vinden, geldt voor beide social media. Vier op de tien partijen maken gebruik van Pinterest.

]]>
Mon, 17 Oct 2016 14:50:56 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/gros-twinkle100-op-youtube-en-instagram/index.xml
Facebook opent marktplaats in app http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/facebook-opent-marktplaats-in-app/index.xml Facebook heeft een marktplaats geopend waarop consumenten aan elkaar kunnen verkopen. Op de Marketplace leggen verkopers en kopers contact via Messenger. De betaling verloopt nog via overschrijving of cash.

]]>
Mon, 03 Oct 2016 14:16:58 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/10/facebook-opent-marktplaats-in-app/index.xml
KLM beantwoordt vragen sneller met AI tool http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/09/klm-beantwoordt-vragen-sneller-met-ai-tool/index.xml KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die gebruik maakt van artificial intelligence (AI) in chatgesprekken. Het bedrijf werkt samen met het Amerikaanse DigitalGenius om de 100 duizend mentions per week op social media te beantwoorden.

]]>
Thu, 29 Sep 2016 13:58:00 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/09/klm-beantwoordt-vragen-sneller-met-ai-tool/index.xml