Twinkle /Nieuws/Marketing/Social_media_marketing - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/index.xml/Marketing/Social_media_marketing?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usWed, 24 May 2017 11:43:29 +0100Wed, 24 May 2017 11:43:29 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Advertenties haken aan bij visuele zoekoptie Pinterest http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/05/advertenties-haken-aan-bij-visuele-zoekoptie-pinterest/index.xml Pinterest heeft nu ook advertenties gekoppeld aan zijn visuele zoekoptie. Door als ‘gerelateerd product’ te worden getoond in Pinterest, kunnen bedrijven gemakkelijker aanhaken bij de zoektocht van consumenten.

]]>
Wed, 17 May 2017 07:46:01 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/05/advertenties-haken-aan-bij-visuele-zoekoptie-pinterest/index.xml
Tommy Hilfiger stopt Instagram feed met koopknop in app http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/tommy-hilfiger-integreert-instagram-feed-in-app/index.xml Tommy Hilfiger heeft een vernieuwde app voor de Europese markt gelanceerd waarin consumenten aan de hand van de Instagram feed kunnen kopen. Door zijn Instagram-account te integreren, hoopt de retailer app-gebruikers meer te inspireren om iets te kopen.

]]>
Fri, 28 Apr 2017 08:34:08 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/tommy-hilfiger-integreert-instagram-feed-in-app/index.xml
V&D’s shopping app Frendz in zee met 'veel coole merkjes' http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/vds-shopping-app-frendz-in-zee-met-de-bijenkorf/index.xml V&D komt opnieuw op het toneel met de social commerce app Frendz. In deze applicatie kunnen gebruikers aan de hand van tips van vrienden of influencers een nieuwe outfit kopen. Zo’n veertig tot vijftig partners hebben zich aangesloten, waaronder Josh V en Breizh.

]]>
Tue, 11 Apr 2017 07:25:36 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/vds-shopping-app-frendz-in-zee-met-de-bijenkorf/index.xml
Hema: ‘Online is navigator voor buitenlandse winkels’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/hema-online-is-navigator-voor-internationale-fysieke-locaties/index.xml Hema hangt zijn groeistrategie in de internationale fysieke winkelstraat op aan hoe het online presteert in een buitenlandse markt. ‘De komende jaren gaan we offline flink uitbreiden in de landen buiten Nederland en BelgiŽ.’

]]>
Thu, 06 Apr 2017 15:00:45 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/04/hema-online-is-navigator-voor-internationale-fysieke-locaties/index.xml
Webwinkelier krijgt ‘shopomgeving’ in Facebook http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/webwinkelier-krijgt-shopomgeving-in-facebook/index.xml Facebook heeft een nieuw soort advertentie gecreŽerd waarin webwinkels vijftig van hun producten kunnen uitlichten. Collection wordt door het sociale medium zelf samengesteld aan de hand van de data van de adverteerder.

]]>
Mon, 27 Mar 2017 08:03:33 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/webwinkelier-krijgt-shopomgeving-in-facebook/index.xml
Instagram zet vol in op e-commerce http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/instagram-zet-vol-in-op-e-commerce/index.xml Instagram maakt zijn e-commerce functie de komende weken beschikbaar voor duizenden Amerikaanse online verkopers van kleding, sieraden en cosmetica. Zij kunnen ‘prijskaartjes’ hangen aan de producten in de geposte foto op het platform.

]]>
Wed, 22 Mar 2017 08:11:04 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/instagram-zet-vol-in-op-e-commerce/index.xml
Pionier Everlane schrapt ordernotificaties via Messenger http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/pionier-everlane-schrapt-ordernotificaties-via-messenger/index.xml De Amerikaanse modewinkel Everlane was ťťn van de eerste retailers die Facebook Messenger gebruikte om klanten te voorzien van orderinformatie. Twee jaar later schrapt het bedrijf die service weer: ‘We blijven bij e-mail’.

]]>
Thu, 02 Mar 2017 09:06:00 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/03/pionier-everlane-schrapt-ordernotificaties-via-messenger/index.xml
Twitter geeft klantenservicemedewerker een gezicht http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/02/twitter-geeft-klantenservicemedewerker-een-gezicht/index.xml Twitter geeft customer service medewerkers van bedrijven een gezicht met een eigen profiel. Direct messages (DM’s) worden hierdoor persoonlijker, waardoor consumenten zich meer betrokken voelen bij een merk, is het idee.

]]>
Thu, 23 Feb 2017 10:33:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/02/twitter-geeft-klantenservicemedewerker-een-gezicht/index.xml
Facebook test adverteren in chatdienst Messenger http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-test-adverteren-in-chatdienst-messenger/index.xml Facebook zet een nieuwe stap in de integratie van e-commerce op zijn platform. In Thailand en AustraliŽ test het sociale medium het adverteren op de beginpagina van zijn berichtenservice om retailers nog meer bereik te geven.

]]>
Thu, 26 Jan 2017 16:14:34 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-test-adverteren-in-chatdienst-messenger/index.xml
Zalando adverteert in pilot Instagram Stories http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml Instagram stelt zijn nieuwe Stories-functie open voor adverteerders. In een pilot die vandaag van start gaat, richten onder meer Zalando en Airbnb zich op de doelgroep door middel van foto’s en video’s in de door gebruikers geposte verhaallijnen.

]]>
Thu, 12 Jan 2017 16:19:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/zalando-en-airbnb-in-pilot-instagram-stories/index.xml
Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml Facebook geeft een andere draai aan zijn dynamic ads door de remargeting advertenties om te zetten in een middel om potentiŽle nieuwe klanten relevant te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van klantinformatie binnen en buiten het social medium.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 10:34:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2017/01/facebook-target-nu-op-nieuwe-klanten-met-dynamic-ads/index.xml
‘Webshops lichtpunt in rampjaar voor werkgelegenheid’ http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml 2016 was ‘een rampjaar’ voor de werkgelegenheid in de Nederlandse detailhandel. Dit jaar verloren, mede door de afhandeling van het faillissement van V&D, ruim 21.000 mensen hun baan. In de komende twee jaar zorgen webshops echter voor banengroei.

]]>
Thu, 29 Dec 2016 08:27:41 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2016/12/webshops-lichtpunt-in-rampjaar-voor-werkgelegenheid/index.xml