Twinkle | Digital Commerce

Unilever steekt geld in maaltijdenboxbedrijf Sun Basket

2017-05-22
20001125
  • [nieuws]
  • 1:02

Unilever heeft geld gestoken in de Amerikaanse maaltijdenbox Sun Basket. Het bedrijf investeert daarmee wederom in een onderneming waarbij hipsterachtige producten als glutenvrij en paleo centraal staan.

Samen met twee andere geldschieters steekt Unilever 9,2 miljoen dollar in Sun Basket. Daarmee heeft de onderneming nu 52 miljoen dollar opgehaald om vooral in eigen land verder uit te breiden. Ook wordt geïnvesteerd in de automatisering van de distributie van de maaltijdboxen.

Beursgang
Sun Basket biedt producten voor geïnteresseerden in een vegetarisch menu, glutenvrije producten en deelnemers van het paleodieet. Voor Unilever is de maaltijdenboxbezorger interessant, omdat elke dollar die Sun Basket spendeert aan het werven van klanten binnen negentig dagen is terugverdiend, aldus zijn ceo. Volgens bronnen van Bloomberg staat Sun Basket aan de vooravond van een beursgang, die het bedrijf een waarde van 1 miljard dollar kan meegeven.

Sir Kensington’s
Het is niet de eerste keer dat Unilever geld steekt in een online bedrijf dat handelt in producten die niet genetisch gemodificeerd zijn. Zo werd onlangs mayonaise-, ketchup- en mosterdmaker Sir Kensington’s voor 140 miljoen dollar aan het portfolio toegevoegd. Een andere, weliswaar non-food, overnameprooi was de Dollar Shave Club