Twinkle | Digital Commerce

Otto maakt productreviews doorzoekbaar

2017-05-22
23651330
  • [nieuws]
  • 0:51

Otto maakt het in zijn Duitse webshop mogelijk om reviews over een product te doorzoeken op specifieke onderwerpen. ‘Consumenten willen niet duizend beoordelingen lezen over een wasmachine.’

Otto introduceert een slim algoritme dat reviews ‘leest’ op steekwoorden. Aan de hand hiervan kan de tool bepalen in hoeverre een beoordeling positief, negatief of neutraal is. Daarnaast kan een consument zoeken op functies die voor hem belangrijk zijn bij de aanschaf van het product.

2,1 miljoen producten
Het algoritme moet uiteindelijk worden toegepast op 2,1 miljoen producten, aldus Internetworld. Bij de koop van een wasmachine kunnen gebruikers bijvoorbeeld zoeken op informatie over het verbruik, de wasprogramma’s of ‘kwaliteit’:

Sneller vindbaar
‘We willen onze klanten sneller aan relevante productinformatie helpen’, aldus Marc Opelt, hoofd Marketing bij Otto, volgens Internetworld. ‘Ons doel is om met behulp van innovatieve technologieën meerwaarde te creëren voor klanten. Deze filter tool is een goed voorbeeld van machine learning.’