Fabrikanten van levensmiddelen en andere boodschappen krijgen straks via Shobr de mogelijkheid om zelf direct online aan consumenten te verkopen. De start-up bundelt het aanbod van A-merken, die allemaal een eigen webshop krijgen op het platform.
Shobr, dat van oorsprong Deens is, krijgt na de zomer een soft launch in Nederland. De pilot bestaat uit drieduizend sku’s, begin 2018 moet het platform klaar zijn voor het grote publiek.
Zelfstandig
A-merken in levensmiddelen en andere boodschappen krijgen de mogelijkheid om zelf aan consumenten te verkopen, zonder daarvoor afhankelijk te zijn van een supermarktketen. Zij profiteren van een gezamenlijke marketingstrategie en krijgen klantdata geleverd van Shobr.
Breedte en diepte
‘De kracht richting consument is dat een fabrikant de volledige breedte en diepte van zijn assortiment kan aanbieden’, vertelt Frank van der Tol, verantwoordelijk voor Shobr in Nederland, aan Distrifood. ‘Omdat hij met deze directe verkoop aan de klant geen marge hoeft af te dragen aan de retailer, kan hij ook een scherpe prijs neerzetten.’
Bezorgpartner
Shobr heeft al een niet nader genoemde landelijke bezorgpartner aangetrokken. In Denemarken telt het jonge bedrijf 160 merken, in Nederland is het in gesprek met ‘een grote agf-leverancier die met een eigen A-merk komt’, bloemenleveranciers en andere versaanbieders.
Shobr is één van de sprekers tijdens Food & E-commerce op 27 juni, een gezamenlijk event van Twinkle en Distrifood.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlandse fabrikanten verkopen direct via Shobr
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.