Twinkle | Digital Commerce

Groeigeld voor start-up in shoppable content Shopsuite

2017-05-22
636358
  • [nieuws]
  • 0:56

Shopsuite, een start-up die redactionele content verbindt met producten van e-commerce spelers, heeft een investering van 250.000 euro ontvangen van twee, niet nader genoemde, geldschieters.

Shopsuite, dat in zijn eerste levensjaar al grote uitgevers als Sanoma en Hearst aan zich wist te binden, functioneert als schakel tussen de digitale content van titels als Elle en &C en de producten van webshops. Zo kunnen online retailers - via een affiliatemodel - meeliften op de bekende naam van deze media.

Honderd publishers
Volgens het bedrijf zijn nu ‘ruim honderd publishers’ en ‘vierhonderd webshops die leveren in Nederland’ aangesloten bij het platform. Het klantportfolio moet met de nieuwe investering verder worden uitgebreid, laat Shopsuite weten in een persbericht. Ook wil de start-up zijn product doorontwikkelen.

Viva en Pabo.nl
De afgelopen jaren koppelen mediatitels hun bekende naam steeds vaker aan producten van webwinkels. Het vrouwenmagazine Viva werkt bijvoorbeeld sinds drie jaar samen met Pabo.nl voor de indirecte verkoop van erotische artikelen. Op Pabo.nl/viva staan Pabo-artikelen die volgens de site door Viva-lezeressen als ‘favoriet’ zijn bestempeld.