Twinkle | Digital Commerce

Intratuin maakt comeback in e-commerce

2017-05-28
29181641
  • [nieuws]
  • 1:13

Intratuin haalt medio juli zijn e-commerce plannen weer uit de ijskast. Dan opent een nieuwe webwinkel, die aangesloten is op de 52 fysieke tuincentra in Nederland. Dat vertelt ceo Peter Paul Kleinbussink tijdens What's Going on in Retailing?

‘In de eerste fase willen we nog geen groen gaan versturen’, benadrukt Kleinbussink tijdens het event. ‘We starten met de hardwaren, dat zijn producten die in een doos zitten. In de tweede fase willen we ook groen gaan bezorgen, maar dat vinden we nog erg spannend. Je hebt namelijk te maken met verse producten.’

Verzending vanuit winkels
Volgens Kleinbussink komen de online orders straks centraal binnen, waarna ze worden doorverwezen naar een fysieke winkel in de buurt van de klant. ‘Die verzendt de bestelling dan naar de consument of de klant komt het pakket in de winkel afhalen’, vertelt hij. ‘Ook kunnen klanten online een product reserveren in één van de fysieke vestigingen.’

Nooit Coolblue of fonQ
Kleinbussink sprak bevlogen over hoe de fysieke winkel centraal blijft staan bij Intratuin. ‘Wij zullen nooit Coolblue of fonQ worden, net zo min als dat zij fysiek zo sterk worden als een traditionele retailer’, zegt hij. ‘Digitaal ondersteunt de tuincentra met informatie, video’s over hoe je bijvoorbeeld een plant moet snoeien en een voorraadchecker. Maar wij zijn een fysieke retailer, dat is wat wij het beste kunnen.’