Twinkle | Digital Commerce

Pieter Groeneveld aan digitale roer KLM

2017-05-28
300169
  • [nieuws]
  • 0:58

Pieter Groeneveld wordt per 1 juni de nieuwe digitale baas van Air France-KLM. Hij volgt Tjalling Smit op, die tot begin deze maand de rol vervulde. Groeneveld werkt al ongeveer dertien jaar voor de luchtvaartmaatschappij.

Onder leiding van Smit werd het digital commerce-beleid bij KLM uitgediept, met als streven een optimaal ‘één-op-één-contact’ dat klanten met KLM hebben via een medium dat zij zelf prefereren. Daarbij experimenteerde KLM met functionaliteiten als Facebook Messenger en AI-gestuurde chatbots.

360 graden klantprofiel
Groeneveld staat deze zomer een nieuw systeem te wachten dat voor KLM een 360 graden profiel maakt van al zijn klanten. ‘We doen op dit moment een pilot waarbij ons social media team verzoeken doet aan het cabinepersoneel voor een specifieke actie, op basis van eerdere contacten met de passagier via social media’, vertelt Smit in de jongste uitgave van vakblad CustomerFirst.

Van der Zee
Twee jaar geleden volgde Smit Martijn van der Zee op, die de firma destijds verliet voor een nieuwe uitdaging bij SuitSupply en nu naar Rituals overstapt.