Twinkle | Digital Commerce

Duifhuizen mobile first met nieuwe webshop

2017-05-29
19201080
  • [nieuws]
  • 0:59

Duifhuizen heeft zijn webwinkel vernieuwd. Het bedrijf werkt voortaan naar eigen zeggen vanuit een mobile first gedachte en ontwikkelde een nieuwe omnichannel strategie die gebaseerd is op het bieden van inspiratie en service.

Duifhuizen, verkoper van koffers en tassen, noemt de verdere versmelting van online en offline dankzij de nieuwe webshop als de belangrijkste verbetering. Het bedrijf ontwikkelde een brandguide, waarmee de retailer een nieuwe merkbeleving wil creëren.

Meer mobiel
Mobiel wordt nog belangrijker binnen die beleving. ‘De webshop was al responsive, maar door vanuit mobile first te werken, gaan we een stap verder. De aangeboden content via mobiel is nu nog gebruiksvriendelijker, relevanter en overzichtelijker’, aldus e-commerce manager Mark van der Stokker.

De nieuwe homepage van Duifhuizen

Meer video
Ook komt er meer plaats voor video. ‘In de nabije toekomst gaan we met videocontent werken, daar is veel vraag naar’’, aldus Van der Stokker. ‘Met het redesign kunnen wij nu in die behoefte voorzien.’

In Twinkle 4-2017 (verschijnt op 18 april) geeft Van der Stokker een nadere, technische uitleg van het redesign van Duifhuizen.